Politik Seçim Çevrimlerinin tüm modellerinde iktidarın yeniden seçilme ihtimalini en üst seviyeye çıkartmak amacı ile ekonomiyi uyardığı ileri sürülmektedir. Bu çalışmada, bu modellerden bir tanesi olan Rasyonel Oportünist Seçim Çevrimleri Modeli ışığında Türkiye'de gerçekleştirilen 2007, 2011 ve 2015 seçimleri analiz edilmiştir. Modelde, makroekonomik değişkenlerdeki salınımlar, seçmen ile iktidar arasındaki, iktidarın yeterliliği noktasında bilgi asimetrisine dayandırılmaktadır. Seçmenler, bilgi asimetrisi ve bu nedenle bilgiye ulaşmada meydana gelen zaman gecikmesi nedeniyle, iktidarın yeterliliğini bir dönem sonra görebileceklerinden, yeniden seçilme niyeti ile ekonomiyi uyaran iktidar, politik seçim çevrimlerine sebebiyet vermektedir. Bu bağlamda, 2007, 2011 ve 2015 seçimlerinde, analize konu olan para arzı, kamu harcamaları, enflasyon oranı, işsizlik oranı ve büyüme oranı değişkenlerine ilişkin değişimlerin teoriyi destekler nitelikte olmadığı sonucuna ulaşılmıştır
In all models of political business cycles, it assumed that the ruling party has incentives to stimulate the economy prior to election to maximize its chance of reelection. This article analyzes the elections in Turkey held in 2007, 2011 and 2015 by the light of Rational Opportunistic Political Business Cycle Model. The Model argued that the political business cycles in certain macroeconomic policy variables derive form temporary information asymmetry between voters and incumbent party. Prior to election period, the party in power has incentive to signal to voters about its competence so as to re-election. This is a cause of political business cycle in macroeconomic variables. In these regards, we examined the elections in 2007, 2011 and 2015 in Turkey. Consequently, the variations of macroeconomic variables before and after elections are not simultaneously consistent with the model