Kent akademisi (Online), cilt.16, sa.4, ss.2337-2352, 2023 (Hakemli Dergi)
Bu makale, Türkiye'de çalışan tur rehberlerinin kişisel web sitelerini web tabanlı pazarlama bağlamında değerlendirmek ve Avrupa'da
faaliyet gösteren turist rehberlerinin web siteleri ile karşılaştırmak amacıyla hazırlanmıştır Araştırmanın amacı doğrultusunda içerik analizi
tekniğinden yararlanılmıştır. Türkiye’de ve Avrupa’da faaliyetlerini sürdüren ve kendine ait web sitesi olan sekizer turist rehberinin web
siteleri 21 adet ölçüt temelinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda 21 ölçüt temelinde gerçekleştirilen analizden 4 ana tema elde edilmiştir.
İnceleme sonucunda, hem yerli hem de yabancı turist rehberlerinin kişisel web sitelerinde aktif olarak kullanılan iletişim kanallarından en az
1 tanesine yer verildiği görülmüştür. Ayrıca incelenen web sitelerinde ikinci dil seçeneğine yer verilmemesi önemli bir eksiklik olduğu tespit
edilmiştir. Araştırma sonucunda alan yazındaki boşluğun doldurulacağı ve potansiyel-yeni turist rehberlerine kişisel markalaşma ve web
tabanlı kişiselleştirilmiş pazarlama noktasında ipuçları sağlanacağı düşünülmektedir. Oluşturulan web siteleri kişisel markalaşma yolunda
turist rehberlinin işini oldukça kolaylaştırmaktadır. Burada temel nokta işini iyi yapan turist rehberinin bunu web sitesine olduğu gibi
aktararak müşterilerin beğenisine sunmasıdır. Ayrıca web sitelerinin daha etkili birer pazarlama aracı olarak kullanılabilmesi için başta
aktivite takvimi olmak üzere sitenin sürekli güncellenmesi gerekmektedir. Turizm sektöründe ve çeşitli ilgili sektörlerde hizmet veren
işletmelerin web sitelerine yönelik içerik analiz tekniğinden yararlanılarak yapılmış çalışmalara alan yazında rastlamak mümkündür. Ancak
turizm sektörünün önemli paydaşlarından turist rehberlerinin web sitelerine ilişkin böyle bir araştırma bulunmamaktadır.