Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İçin Temel Seviyede (a1) Sözlük Denemesi


Süngü A., Başaran M.

1.Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni , Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.277-290, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Bursa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.277-290
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Sözcükler bireyin kendini ifade etmesinde, diğer insanlarla iletişim kurmasında önemli bir işleve sahiptir. Dört temel dil becerisi olan dinleme, konuşma, okuma ve yazmanın öğrenciler tarafından etkin biçimde kullanılabilmesi için hedef dildeki sözcüklerin öğretilmesi gerekir. Sözcük öğretiminde temel kaynaklardan biri sözlüklerdir. Bu nedenle Türkçenin yabancılara öğretimi noktasında en önemli materyallerden biri yine sözlüklerdir. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimine ilişkin bir sözlük bulunmamaktadır. Bundan dolayı düzeylere göre hazırlanmış sözlük çalışmalarına ihtiyaç vardır. Bu çalışmada A1 düzeyinde bir sözlük denemesinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tarama modeli kullanılmış olup ve nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği ile Gazi TÖMER, Yedi İklim ve Yeni Hitit yayınları taranmıştır. Araştırma sonucunda A1 düzeyini temsil eden bir söz varlığı listesi sunulmuştur.