in: Pediatrik Rehabilitasyonda Çift Görev Denge Eğitimi , Dr. Öğr. Üyesi Bülent IŞIK,Dr. Öğr. Üyesi Fulya KÖSE,Dr.Öğr.Üyesi Serkan KÜÇÇÜTÜRK, Editor, Duvar Yayınları, İzmir, pp.63-74, 2022
GİRİŞ Günlük yaşamda çoğu aktivite aynı anda çok sayıda görevin eş zamanlı meydana gelmesiyle gerçekleşir. Yürürken birileriyle iletişimde olmak veya mesaj yazmak, konuşurken bir şeyler yemek gibi iki veya daha fazla görevin eşzamanlı performansı ikili (çift) görev olarak isimlendirilmektedir (1,2). Dikkatin sınırlı bir kaynak olduğu düşünüldüğünde, eş zamanlı yapılan aktivitelerde, görevlerden birinde veya her ikisinde performans düşmesi meydana gelebilmektedir (3). Günlük yaşamda ikili görev içeren aktivitelerin varlığının sık olmasından dolayı çeşitli rehabilitasyon programları incelenmiş ve ikili görev performansını arttırmada en iyi yolun ikili görev uygulaması içeren eğitimler olduğu söylenmektedir (4,5). İlk uygulama alanı olarak geriatri seçilmiş ve çalışmalar bu yönde odaklanmıştır ancak son zamanlarda pediatri alanında da birçok çeşitli hastalıkta (Serebral palsi, down sendrom, otizm…) etkili olduğu kanısına varılmış ve bu alanda da uygulamaya geçilmiştir. Bu çalışmanın amacı, dual task paradigmasını tanımlamak, bu eğitimin nasıl uygulandığını öğrenmek ve pediatride hangi hastalıklarda kullanıldığını incelemektir