Sanal Evrende Markaların Geleceği: Yeni İnternet Dünyası Metaverse ve Marka Uygulamaları


Sula Averbek G., Aysuna Türkyılmaz C.

Sosyal Bilimlerde Multidisipliner Çalışmalar Teori, Uygulama Ve Analizler, BAŞ Mehmet,ERDOĞAN TARAKÇI İnci, Editör, Efeakademi Yayınları, İstanbul, ss.99-136, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Efeakademi Yayınları
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.99-136
  • Editörler: BAŞ Mehmet,ERDOĞAN TARAKÇI İnci, Editör
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Metaverse kelimesi “meta” ön eki ve “verse” son ekinin bir arada kullanımı ile oluşmuştur. Ön ek olarak “ötesi” manasına gelen “meta” kelimesi ve “evren” manasında kullanılan son ek “verse” kelimeleri, bir araya gelerek “Öte evren” olarak yorumlanabilecek “Metaverse” kelimesini oluşturmuştur. Burada bahsedilen öte evren ise, fiziksel dünyanın ötesindeki, bilgisayar sistemleri ile geliştirilmiş, internetin geleceği olarak görülen sanal dünyayı ifade etmektedir (Dionisio, Burns III, Gilbert, 2011). Metaverse kelimesinin ilk ortaya çıkışı 1992 yılın da Neal Stephenson’a ait “Snow Crash” isimli bilim kurgu romanı ile olmuştur (Allbeck & Badler, 1998).
Kâr amacı gütmeyen bir teknoloji araştırma kuruluşu olan The Acceleration Studies Foundation (ASF), Metaverse’i dört kategoride incelemektedir. Bunlar; sanal hikayenin yaşandığı sanal bir dünya, mevcut gerçekliği yansıtan bir ayna, gerçek dünyada bilgilerin bir karışımını gösteren bir artırılmış gerçeklik, insanlar ve nesneler hakkında günlük bilgileri yakalayan ve saklayan yaşam günlüğüdür (Jeon, Youn, Ko ve ark, 2021).