Stratejik Yönetim Uygulamalarının Çalışan Memnuniyeti Üzerinden Örgüt Performansına Etkileri: İstanbul’da Lise ve Orta Okul Eğitimi Veren Özel Kurumlar Üzerine Bir Araştırma


BAĞCI E., KAYMAKÇI T.

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, cilt.56, sa.4, ss.2335-2354, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Yönetim olgusu, tarihsel ve evrensel bir olgudur dünya var olduğundan bu güne kadar. Küreselleşme ile birlikte dünyadaki siyasal, ekonomik, teknolojik ve sosyo-kültürel alanlardaki değişimler ve gelişmeler ışığında yönetim anlayışı da doğal olarak değişmektedir. Değişim olgusu, değişmeyen evrensel bir olgudur, kurum ve kuruluşlar değişim karşısında değişimi yönetebilme becerisini kendilerine kazandıracak yönetim metodunu seçmeleri gerekmektedir. Stratejik Yönetim Sürecinin, kurumların gelişmesi, rekabet edebilirliği ve performansları üzerinde olumlu etkileri bilimsel olarak ortaya konulmuş olup, ayrıca çalışan memnuniyetinin de bu hususta önem arz ettiği düşünülmektedir. Stratejik Yönetim'in önemine dikkat çekerek, İstanbul İlindeki Özel Lise ve Ortaokul kurumlarında örgütsel performans ile arasındaki ilişkide Çalışan Memnuniyetinin rolü ortaya konulmaya çalışılmıştır.
The phenomenon of management is a historical and universal phenomenon since the world exists to this day. In the light of changes and developments in the political, economic, technological and socio-cultural fields in the world along with globalization, the understanding of management is also changing naturally. The phenomenon of change is a universal phenomenon that does not change, institutions and organizations need to choose a management method that will give them the ability to manage change in the face of change. The positive effects of the Strategic Management Process on the development, competitive nessand performance of institutions have been scientifically demonstrated, and employee satisfaction is also considered important in this regard. By drawing attention to the importance of Strategic Management, the role of employee satisfaction in the relationship between organizational performance and organizational performance in private high school and Secondary School institutions in Istanbul will be tried to be revealed.