İkinci Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi: "Yapay Zeka ve Sosyal Bilimler", İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2023, ss.210-211
Dijital platformlar yüksek kişiselleştirme algoritmalarıyla kullanıcılarının kişisel tercihlere uygun olabilecek içerikler sunmaktadır. Bu süreci de kullanıcıların çevrimiçi etkileşimlerinden elde edilen verilerin işlendiği yapay zekâ ve özellikle de makine öğrenimi teknolojileri ile kurulan algoritmik altyapı sistemlerinin oluşturmaktadır. Ekranın arkasında sessiz ve hızlıca çalışan bu öneri sistemlerinin, “bize yardımcı araçlar olarak mı hizmet ettiği” ya da masum gibi görünse de aslında “tercihlerimizi yönlendiren etkin araçlar mı?” olduğu tartışmaları günümüzün popüler tartışmalarındandır. Bu bağlamda da dijital platformlar kalıplaşmış deneyimlerle tekdüze bir sanat yaklaşımı sunmaktadır? Bu problematik sorulardan hareket ederek öneri motorlarının seyircilerin davranış eğilimlerindeki etkisini tespit etmek önemli hale gelmektedir. Bu çalışma dijital platformlarda kullanılan yapay zekâ tabanlı öneri sistemlerinin Z kuşağı olarak bilinen kullanıcıların izleme tercihlerine yönelik etkisine odaklanmaktadır. Çalışmanın yöntemi ise Netflix platformunu kullanan katılımcılarla yapılacak derinlemesine görüşme tekniğidir