Okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi


ERKAN N. S., KIRCA A.

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2010, sa.38, ss.94-106, 2010 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 2010 Sayı: 38
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.94-106
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu araştırmada, okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazırlık becerileri üzerindeki etkisi cinsiyet, anne ve baba öğrenim düzeyine göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini bünyesinde anasınıfı bulunan ilköğretim okullarının birinci sınıfına devam eden 170 çocuk oluşturmuştur. Çalışmanın verileri Metropolitan Okula Hazır Bulunuşluk Testi ve Aile Anket Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde, t-Testi ve Çift Yönlü Varyans Analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, okul öncesi eğitimin ve anne-baba öğrenim düzeyinin çocukların okula hazır bulunuşlukları üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığını ortaya koymuştur. Ancak, cinsiyetin okula hazırlık becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı saptanmıştır.
In this study, the effects of preschool education on primary first graders’ school preparedness is analysed in terms of gender, mother’s and father’s educational level. A total of 170 primary first graders attending primary schools with kindergartens comprise the sampling of this study. The data was collected through the Metropolitan Readiness Test and Family Survey. The data were analysed by using t-Test and two-way analysis of variance. The results revealed that preschool education and parents’ educational level have a significant effect on children’s level of school preparedness. However, gender did not create a significant difference in children’s school preparedness.