Uluslararası 8. USBİLİM Eğitim, Ekonomi, Yönetim Ve Sosyal Bilimler Kongresi, 26-28 Kasım, 2024, Diyarbakır , Diyarbakır, Turkey, 26 - 28 November 2024, vol.1, no.1, pp.352-353, (Summary Text)
Accounting and Marketing Integration: The Impact of
Financial Data on Strategic Marketing Decisions
Abstract
As a discipline that
records, classifies, summarizes and reports the financial transactions of a business,
the aim of accounting is to analyze the financial status and performance of the
business accurately and reliably and to present this information to internal
and external stakeholders. Marketing, which is the process of presenting,
promoting, selling and distributing products or services to customers, focuses
on understanding customer needs and desires, developing products that meet
these needs and presenting them effectively to customers. It is an approach
that combines the financial information and accounting data of the business
with marketing strategies, allowing for more effective and data-based
decisions. This integration will benefit the business's financial status and
performance to be better understood, resources to be used more efficiently and
marketing strategies to be aligned with financial results. Thus, accounting and
marketing integration will ensure that financial data is integrated with
marketing strategies to support the business in achieving its strategic goals
and more informed, data-based decisions to be made. Financial data plays a
critical role in the creation and execution of marketing strategies. This data
analyzes the effectiveness and costs of marketing campaigns and provides more
efficient resource use. While it is seen which strategies are more successful
based on financial performance, future marketing decisions can also be
directed.
With this study, the
effect of financial data on strategic marketing decisions will be investigated
thanks to the integration to be made between accounting and marketing. In this
context, a survey form was created to determine the financial data and
marketing relationship of businesses in Ankara. As a result of the 400 data
obtained within the scope of the study, the implementation of the survey form
was stopped. The obtained data was analyzed with the SPSS 25 program. As a
result of the Anova and t-tests, the hypotheses created depending on the
working model were positive. It is recommended that similar studies of this
study be repeated by associating them with other units of the business.
Keywords: Accounting, Marketing, Integration, Financial Data, Strategy, Marketing DecisionMUHASEBE VE PAZARLAMA ENTEGRASYONU: FİNANSAL VERİLERİN STRATEJİK PAZARLAMA KARARLARINA ETKİSİ
Asst Prof. Dr.Emel SARAÇ
Ostim Technical University,
Business
ORCID: 0000-0002-6274-5986,
emel.sarac@ostimteknik.edu.tr
Asst Prof. Dr.Murat
BASAL
Istanbul Gelisim University,
Vocational School, Logistic
ORCID: 0000-0003-1440-659X, mbasal@gelisim.edu.tr
Asst. Prof.Dr. Aslı KAYA
Istanbul Gelisim University, Healthcare
Management
ORCID: 0000-0001-6818-3868, aslkaya@gelisim.edu.tr
Özet
Bir
işletmenin finansal işlemlerini kaydeden, sınıflandıran, özetleyen ve
raporlayan bir disiplin olarak muhasebede amaç, işletmenin mali durumunu ve
performansını doğru ve güvenilir bir şekilde analiz etmek ve bu bilgiyi iç ve
dış paydaşlara sunmaktır. Ürün veya hizmetin müşterilere sunulması,
tanıtılması, satılması ve dağıtılması süreci olan pazarlamada müşteri
ihtiyaçlarını ve isteklerini anlamaya, bu ihtiyaçlara uygun ürünler
geliştirmeye ve bunları müşterilere etkili bir şekilde sunmaya odaklanılmaktadır.
İşletmenin finansal bilgileri ve muhasebe verileri ile pazarlama stratejilerini
birleştirerek daha etkili ve veriye dayalı kararlar alınmasını sağlayan bir
yaklaşımdır. Bu entegrasyon, işletmenin mali durumunu ve performansının daha
iyi anlaşılmasına, kaynakların daha verimli kullanmasına ve pazarlama
stratejilerini finansal sonuçlarla uyumlu hale getirilmesine fayda
sağlayacaktır. Böylece muhasebe ve pazarlama entegrasyonu, işletmenin stratejik
hedeflerine ulaşmasını desteklemek için finansal verilerin pazarlama
stratejileri ile entegre edilmesini ve daha bilinçli, veriye dayalı kararların
alınmasını sağlanacaktır. Finansal veriler, pazarlama stratejilerinin
oluşturulması ve yürütülmesi sürecinde kritik bir rol oynamaktadır. Bu veriler,
pazarlama kampanyalarının etkinliğini ve maliyetlerini analiz ederek daha
verimli kaynak kullanımı sağlamaktadır. Finansal performansa dayalı olarak
hangi stratejilerin daha başarılı olduğunu görülürken gelecekteki pazarlama
kararları da yönlendirilebilecektir.
Yapılan bu çalışma ile
muhasebe ve pazarlama arasında yapılacak olan entegrasyon sayesinde finansal
verilerin stratejik pazarlama kararlarına etkisi araştırılacaktır. Bu kapsamda
oluşturulan anket formu ile Ankara ilindeki işletmelerin finansal veriler ve
pazarlama ilişkisini belirlemeye yönelik olarak anket formu düzenlenmiştir.
Çalışma kapsamında elde edilen 400 veri sonucunda anket formunun uygulanması
durdurulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 25 programı ile analiz
edilmiştir. Yapılan Anova ve t-testi
sonucunda çalışma modeline bağlı oluşturulan hipotezler pozitif yönde
sonuçlanmıştır. Yapılan bu çalınmanın benzer çalışmaları işletmenin diğer
birimleri ile ilişkilendirilerek tekrar yapılması önerilmektedir.
Anahtar
Kelimeler: Muhasebe, Pazarlama, Entegrasyon, Finansal Veri,
Strateji, Pazarlama Kararı