‘Accounting And Marketing Integration: The Impact Of Financial Data On Strategic Marketing Decisions / Muhasebe Ve Pazarlama Entegrasyonu: Finansal Verilerin Stratejik Pazarlama Kararlarına Etkisi’


Başal M., Kaya A., Saraç E.

Uluslararası 8. USBİLİM Eğitim, Ekonomi, Yönetim Ve Sosyal Bilimler Kongresi, 26-28 Kasım, 2024, Diyarbakır , Diyarbakır, Turkey, 26 - 28 November 2024, vol.1, no.1, pp.352-353, (Summary Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Summary Text
  • Volume: 1
  • City: Diyarbakır
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.352-353
  • Istanbul Gelisim University Affiliated: Yes

Abstract

Accounting and Marketing Integration: The Impact of Financial Data on Strategic Marketing Decisions

 

Abstract

As a discipline that records, classifies, summarizes and reports the financial transactions of a business, the aim of accounting is to analyze the financial status and performance of the business accurately and reliably and to present this information to internal and external stakeholders. Marketing, which is the process of presenting, promoting, selling and distributing products or services to customers, focuses on understanding customer needs and desires, developing products that meet these needs and presenting them effectively to customers. It is an approach that combines the financial information and accounting data of the business with marketing strategies, allowing for more effective and data-based decisions. This integration will benefit the business's financial status and performance to be better understood, resources to be used more efficiently and marketing strategies to be aligned with financial results. Thus, accounting and marketing integration will ensure that financial data is integrated with marketing strategies to support the business in achieving its strategic goals and more informed, data-based decisions to be made. Financial data plays a critical role in the creation and execution of marketing strategies. This data analyzes the effectiveness and costs of marketing campaigns and provides more efficient resource use. While it is seen which strategies are more successful based on financial performance, future marketing decisions can also be directed.

With this study, the effect of financial data on strategic marketing decisions will be investigated thanks to the integration to be made between accounting and marketing. In this context, a survey form was created to determine the financial data and marketing relationship of businesses in Ankara. As a result of the 400 data obtained within the scope of the study, the implementation of the survey form was stopped. The obtained data was analyzed with the SPSS 25 program. As a result of the Anova and t-tests, the hypotheses created depending on the working model were positive. It is recommended that similar studies of this study be repeated by associating them with other units of the business.

Keywords: Accounting, Marketing, Integration, Financial Data, Strategy, Marketing DecisionMUHASEBE VE PAZARLAMA ENTEGRASYONU: FİNANSAL VERİLERİN STRATEJİK PAZARLAMA KARARLARINA ETKİSİ

 

 

Asst Prof. Dr.Emel SARAÇ

Ostim Technical University, Business

ORCID: 0000-0002-6274-5986, emel.sarac@ostimteknik.edu.tr

 

   Asst Prof. Dr.Murat BASAL

Istanbul Gelisim University, Vocational School, Logistic

ORCID: 0000-0003-1440-659X,  mbasal@gelisim.edu.tr 

 

Asst. Prof.Dr. Aslı KAYA

 Istanbul Gelisim University, Healthcare Management

ORCID: 0000-0001-6818-3868, aslkaya@gelisim.edu.tr

 

Özet

Bir işletmenin finansal işlemlerini kaydeden, sınıflandıran, özetleyen ve raporlayan bir disiplin olarak muhasebede amaç, işletmenin mali durumunu ve performansını doğru ve güvenilir bir şekilde analiz etmek ve bu bilgiyi iç ve dış paydaşlara sunmaktır. Ürün veya hizmetin müşterilere sunulması, tanıtılması, satılması ve dağıtılması süreci olan pazarlamada müşteri ihtiyaçlarını ve isteklerini anlamaya, bu ihtiyaçlara uygun ürünler geliştirmeye ve bunları müşterilere etkili bir şekilde sunmaya odaklanılmaktadır. İşletmenin finansal bilgileri ve muhasebe verileri ile pazarlama stratejilerini birleştirerek daha etkili ve veriye dayalı kararlar alınmasını sağlayan bir yaklaşımdır. Bu entegrasyon, işletmenin mali durumunu ve performansının daha iyi anlaşılmasına, kaynakların daha verimli kullanmasına ve pazarlama stratejilerini finansal sonuçlarla uyumlu hale getirilmesine fayda sağlayacaktır. Böylece muhasebe ve pazarlama entegrasyonu, işletmenin stratejik hedeflerine ulaşmasını desteklemek için finansal verilerin pazarlama stratejileri ile entegre edilmesini ve daha bilinçli, veriye dayalı kararların alınmasını sağlanacaktır. Finansal veriler, pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve yürütülmesi sürecinde kritik bir rol oynamaktadır. Bu veriler, pazarlama kampanyalarının etkinliğini ve maliyetlerini analiz ederek daha verimli kaynak kullanımı sağlamaktadır. Finansal performansa dayalı olarak hangi stratejilerin daha başarılı olduğunu görülürken gelecekteki pazarlama kararları da yönlendirilebilecektir.

Yapılan bu çalışma ile muhasebe ve pazarlama arasında yapılacak olan entegrasyon sayesinde finansal verilerin stratejik pazarlama kararlarına etkisi araştırılacaktır. Bu kapsamda oluşturulan anket formu ile Ankara ilindeki işletmelerin finansal veriler ve pazarlama ilişkisini belirlemeye yönelik olarak anket formu düzenlenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen 400 veri sonucunda anket formunun uygulanması durdurulmuştur. Elde edilen veriler SPSS 25 programı ile analiz edilmiştir.  Yapılan Anova ve t-testi sonucunda çalışma modeline bağlı oluşturulan hipotezler pozitif yönde sonuçlanmıştır. Yapılan bu çalınmanın benzer çalışmaları işletmenin diğer birimleri ile ilişkilendirilerek tekrar yapılması önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Pazarlama, Entegrasyon, Finansal Veri, Strateji, Pazarlama Kararı