Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketicilerde Marka Beğenirliği ve Satın Alma Kararlarına Etkileri


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Gelişim Üniversitesi, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ, İŞLETME , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2024

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BARIŞ GELAL

Danışman: İzzet Gümüş

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmanın temel amacı, sosyal medya pazarlamasının

tüketicilerin marka beğenirliği ve satın alma kararları üzerindeki

etkilerini anlamaktır. Sosyal medya pazarlaması, tüketicilerin

ürün ya da hizmete olan ilgisini artırmak için etkili bir yol olarak

görülmekte olup, bu çalışmada tüketicilerin sosyal medya

üzerinden aldığı mesajların satın alma sürecine etkisi de

araştırılmıştır. Marka beğenirliği, bu sürecin önemli bir parçası

olarak ele alınmış ve sosyal medyanın bu beğenirliği

oluşturmadaki rolü incelenmiştir.