Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Gelişim Üniversitesi, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ, İŞLETME , Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AHMAD SAJAAD HAIDARY
Danışman: Murat Başal
Özet:
Dijital
çağı yaşadığımız günümüzde internet her alanda kullanılır olmuştur. Akıllı
telefonların da yaygın olarak kullanılır olmasıyla bireyler alışverişlerini
mobil olarak bu kanallar üzerinden yapmaya başlamışlardır. Tüketiciler açısından
çok kullanışlı bir alışveriş imkânı sunması mobil aluşveriş sürecini de yaygınlaştırmaktadır.
Kişilerin karşılaştığı bir obje ya da düşünceye karşı yönünü belirlediği tutum
sürecindeki duygu inanç ve eylemleri son tavrını belirtmektedir. Bireysel
olarak çok faklılıığn görüldüğü tüketici alışveriş tutumu sonuçta beğenme ya da
beğenmeme durumuyla sonuçlanmaktadır. İnsanları fizyolojik intiyaçlarını
karşılamak adına yiyerek tüketmeleri gereken maddelerin oluşturduğu alan olan
gıda sektörü tüketicinin tercih ettiği öncelikli ürünler kategorisindedir.
Bu
çalışma işe cep telefonlarından yapılan mobil alışverişin tüketicnin satın alam
durumuna bağlı olarak alışveriş sürecindeki tutumunun buradaki etki değerinin
belirlenemsi amaçlanmaktadır. Bu
doğrultuda oluşturulan anket formu Google form ile uygulanarak Mayıs - 2023
dönemindeki bir aylık dönemde İstanbul ilindeki mobil internet kullanarak
alışveriş yapan tüketicilerden veriler elde edilmiştir. Kolayda örnekleme
yöntemiyle toplamda 407 kişiden veri elde edilmiş ve bunlar SPSS programı
yoluyla istatistiksel analizi yapılarak ANOVA ve t testleri sonrasında
oluşturulan model ve hipotezlerimiz test edilmiştir. Sonucunda mobil
alışverişin alışveriş turumu üzrinde etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Buradaki çalışma alanı olarka ele alınan mobil internetin benzer farklı
etkenlere yönelik olarak ve farklı sektörlerde de denemesi önerilmektedir.