| Sosyal ekonomiler ve kooperatifçilik; sosyal hizmet ve yardım alanındaki kamu politika ve kurumlarına alternatif olarak kurulan sosyal ve ekonomik sorunların çözümünde rol oynayan "üçüncü sektör" kuruluşları olarak ifade edilmektedir. Bu sektör sayesinde işsizlik, gelir adaletsizliği, ekonomik büyüme sorunları ve döngüsel ekonomik dalgalanmalara kısmi çözümler bulunulabilmektedir. Mevcut ekonomik şartlarda önemi şüphesiz bir şekilde artan sosyal ekonomi ve kooperatifçilik ekonomisinin, geleneksel özel sektör ve kamu sektörünün ardından üçüncü büyük sektör olarak kabul edilmeye başladığını söylemek mümkündür. Bu sektör sayesinde yerel kalkınma sağlanarak sürdürülebilir toplumsal refaha katkı sağlanabilmektedir. Bu durum pazara istikrar getirerek çoğulculuğu da desteklemektedir. Daha iyi yönetişim şartlarının heterarşik ilişkiler sayesinde kurulmasıyla kapsayıcı büyümeden pay alınması, gelir adaleti sağlanması, sosyal bütünleşme ve sürdürülebilir refah sağlanabilmektedir. Bu bağlamda çalışma Manisa ili Akhisar ilçesinde bulunan S.S. Çamönü Tarımsal Kalkınma Kooperatifi üyesi üreticilerin bütünleşik pazarlama iletişiminin ürün performansı ve kooperatif performansı üzerindeki algılamalarının etkisinin saptanmasıdır. Bu amaçla ilişkisel tarama modeli esasıyla 02.01.2023- 01.03.2023 tarihleri arasında Manisa ili Akhisar ilçesinde Çamönü mahallesinde bulunan S.S. Çamönü Tarımsal Kalkınma Kooperatifi üyesi üreticileriyle gönüllülük temelinde kolayda örnekleme kullanılarak 348 üreticiyle anket yapılmıştır. Yapılan korelasyon analizi ile bütünleşik pazarlama iletişimi ile ürün performansı arasında r=0,453 kuvvetinde ve p<0,05 anlamlılık düzeyinde pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişkinin varlığı saptanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişimi ile kooperatif performansı arasında r=0,336 kuvvetinde ve p<0,05 anlamlılık düzeyinde pozitif yönlü zayıf düzeyde bir ilişkinin varlığı saptanmıştır. Regresyon analizi sonucunda bütünleşik pazarlama iletişiminin ürün performansı üzerinde (F=89,384; p<0,05; β=0,614), kooperatif performansı üzerinde ise (F=44,098; p<0,05; β=0,298) etkisi saptanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişimi ile demografik değişkenlerden cinsiyet (p=0,376) ve yaş (p=0,122) arasında anlamlı farklılık yok iken eğitim (p=0,000) statü (p=0,001) arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ürün performansı ile demografik değişkenlerden cinsiyet (p=0,402) arasında anlamlı farklılık yok iken yaş (p=0,000) eğitim (p=0,000) statü (p=0,000) arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Kooperatif performansı ile demografik değişkenlerden cinsiyet (p=0,769) ve yaş (p=0,482) arasında anlamlı farklılık yok iken eğitim (p=0,000) statü (p=0,047) arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. |