Journal of Tourism Intelligence and Smartness, cilt.4, sa.2, ss.296-322, 2021 (Hakemli Dergi)
Küresel yiyecek-içecek hizmetleri toplumsal ve ekonomik role sahiptir. Aynı zamanda önemli çevresel etkileri de beraberinde getirmektedir. Bu etkiler, gıda sistemlerinin tüm operasyonel süreçlerinden kaynaklanmakta ve çeşitli biçimler almaktadır. Bu biçimler karbon ayak izi oluşumu, su kullanımı ve atık üretimi gibi konulardır. Yiyecek-içecek işletmeleri müşterileri bu etkiler hakkında her geçen gün daha fazla bilinçlenmekte ve bu da onların daha sürdürülebilir gıda sistemlerini ve işletmeleri talep etmelerine yol açmaktadır. Müşteri talepleri doğrultusunda yiyecek ve içecek işletmeleri sürdürülebilir yapı, tasarım ve bina; sürdürülebilir mobilya, teçhizat ve mefruşat; su, enerji ve atık yönetimi; kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, sürdürülebilir yiyecek ve içecek ürünleri, sürdürülebilir menü tasarımları gibi hususlara dikkat etmeye başlamıştır. Bu araştırma, doğal kaynakların gelecek nesillere aktarılmasında önemli olan sürdürülebilirlik kavramı ile yiyecek-içecek işletmelerinde gerçekleştirilen uygulamalarının öğretilmesi, örnek sürdürülebilir menü tasarımlarının incelenmesiyle farkındalığın oluşturulması, bu kriterlere dikkat edilerek tüketim tercihlerinde bulunulması ve ilgili alan yazında yürütülecek çalışmalara katkı sağlaması amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Global food and beverage services play an important social and
economic role; it also brings significant environmental impacts. These
impacts originate from all operational sectors of food systems and
take various forms. These patterns are evident in issues such as
carbon footprint generation, water use and waste generation. Food
and beverage business customers are becoming increasingly aware of
these impacts, leading them to demand more sustainable food systems
and businesses. For customer demands food and beverage businesses
have started to pay attention to issues such as sustainable structure,
design and building, sustainable furniture, equipment and furnishings,
water, energy and waste management, corporate social responsibility
projects, sustainable food and beverage products, and sustainable
menu designs. This research was carried out to learn the concept of
sustainability, which is important in transferring natural resources to
future generations, and its applications in food and beverage
businesses, to create awareness by examining sample sustainable
menu designs, to make consumption preferences by paying attention
to these criteria and to contribute to the studies to be carried out in the
relevant literature.