Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.34, sa.1, ss.269-284, 2024 (Hakemli Dergi)
Günümüz dünyasının hızla değişen pazar koşullarında her hangi bir marka ya da ürünün
kaliteli, düşük maliyetli ve kullanışlı olarak üretilmesiyle birlikte, üretilen marka, ürün ya da
hizmetin uygun metot ve araçlarla tanıtılması, pazarlanması, reklamının yapılması ve
müşterilerle ürün arasında olumlu bir bağın inşa edilmesi hayati önem arz etmektedir. Yüksek
teknolojik gelişmelerle birlikte dijitalleşen işletmeler, pazarlama faaliyetlerinde geleneksel
yöntemlerden vazgeçerek sosyal medya araçlarını yoğun olarak kullanmaya başlamıştır.
Geleneksel pazarlama tekniklerinin aksine sosyal medya pazarlama aktiviteleri az zaman,
düşük maliyet, kısıtlı zamana ve fiziksel mekâna ihtiyaç duyulmaması, hızlılık, çift yönlülük,
geniş kitlelere ulaşabilme gibi avantajlara sahip olması nedeniyle büyük, orta ve küçük ölçekli
işletmeler tarafından etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Çalışma, Türk Hava Yolları’nın
sosyal medya pazarlama aktivitelerinin marka güveni ve marka tercihi üzerindeki etkisini
ölçmeyi amaçlamıştır. Bu amaçla öncelikle geniş çaplı literatür araştırması yapılarak
hipotezler ve kavramsal model oluşturulmuştur. Veriler, Türkiye’de yaşayan ve THY’nın
sosyal medya platformlarını kullanan 453 kişi üzerinde uygulanan anketlerle toplanmıştır.
Hipotezleri test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda Türk Hava
Yolları’nın sosyal medya pazarlama aktivitelerinin marka güveni ve marka tercihi üzerinde
kayda değer etkisinin olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca bu değişkenlerin farklı
değişkenlerle olan ilişkisi saptanmıştır.