YEREL MUTFAKLARIN GASTRONOMİ TURİZMİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ


Creative Commons License

TORUSDAĞ G. B., ÖNEM E. Ö., SAMİ F., KIZILDEMİR Ö.

Journal of gastronomy, hospitality and travel (Online), cilt.5, sa.1, ss.66-82, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Yerel mutfaklar, 21. yüzyılın ilk çeyreğine geldiğimiz bugünlerde turistlerin destinasyon seçiminde yükselen motivasyon unsurlarından birisi olarak dikkat çekmektedir. Birçok destinasyon, daha fazla turist çekmek için yerel mutfak kültürünü turizm ürününe entegre etmekte, destinasyonların tanıtımı ve pazarlanması amacıyla yerel mutfak kültürlerini ön plana çıkarmaya çalışmaktadır. Bu makalenin amacı, özellikle son yıllarda, destinasyon pazarlamasında önemli bir cazibe faktörü olarak oldukça yüksek ivme kazanan gastronomi turizmi üzerine, yerel mutfak kültürünün etkisine dikkat çekmektir. Bu amaçla konuya ilişkin bir literatür taraması yapılmış ve veriler döküman analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda yerel mutfak ve gastronomi turizmi üzerine özellikle nitel çalışmaların ağırlık kazandığı görülmektedir. Yerel mutfak kültürünün gastronomi turizmine olan olumlu etkilerinin araştırmaların öncelikli konusunu oluşturduğu dikkat çekmektedir.
These days when we come to the first quarter of the 21st century, local cuisine draws attention as one of the rising motivational factors in the destination selection of tourists. Many destinations integrate the local culinary culture into the tourism product in order to attract more tourists, and try to bring local culinary cultures to the fore in order to promote and market the destinations. The aim of this article is to draw attention to the effect of local cuisine culture on gastronomy tourism, which has gained momentum as an important attraction factor in destination marketing, especially in recent years. For this purpose, a literature review on the subject was made and the data were evaluated by document analysis method. As a result of the research, it is seen that especially qualitative studies on local cuisine and gastronomy tourism have gained weight. It is noteworthy that the positive effects of local cuisine culture on gastronomy tourism constitute the primary subject of research.