Doç. Dr. YELDA ÜLKER


İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, REKLAMCILIK


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim Bilgileri

2015 - 2020

2015 - 2020

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr), Türkiye

2013 - 2015

2013 - 2015

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli), Türkiye

2007 - 2012

2007 - 2012

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü (Aöf), Türkiye

2005 - 2010

2005 - 2010

Lisans

İstanbul Bilgi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü, Türkiye

2005 - 2010

2005 - 2010

Lisans Yandal

İstanbul Bilgi Üniversitesi, iletişim Fakültesi, Medya ve İletişim Sistemleri, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Mağaza imajının ikon marka algısına yansıması

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr)

2015

2015

Yüksek Lisans

Hedef kitlesi kadın olan televizyon reklamlarında çekici ve kültürel kodları yansıtan erkek imgesi kullanımının marka tutumuna etkisi

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Reklamcılık

2020 - 2022

2020 - 2022

Öğretim Görevlisi

Fenerbahçe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

2013 - 2020

2013 - 2020

Araştırma Görevlisi

Gümüşhane Üniversitesi, İletişim Fakültesi

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Reklamcılık

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Medya Tarihi

Reklam ve Etik

Reklamcılık

Reklam Kampanya Yönetimi

Makaleler

Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (1)

2021

2021

7. Narsisizm Bağlamında Lüks Tüketim

ÜLKER Y.

Alanya Akademik Bakış , cilt.5, sa.2, ss.1015-1030, 2021 (TRDizin)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Sözde ve Genel Demarketing Stratejileri Uygulayan ReklamlarınKarşılaştırılması

Ülker Y.

I. Ulusal Marka Yönetimi Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2024, ss.426-443, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. Tüketicilerin Etik Değerler Bağlamında Taklit Markalara Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma

ÜLKER Y.

UYSAD 8th International Management and Social Sciences Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2021, ss.163-180, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. Aktivizme Eğilimli Tüketicilerin, Markaların Aktivist Reklamlarına Yaklaşımları

ÜLKER Y.

18th International Symposium Communication in The Millennium, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, ss.591-602, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

4. HEDONİZM BAĞLAMINDA TEKNOLOJİK ÜRÜNLERİN YARATTIĞI DUYGUSAL TATMİN

ÜLKER Y., DÖNMEZ M. S., TOSUN N. Z.

5. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Yalova, Türkiye, 14 - 17 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. Değişen Güzellik Kavramının Reklamlara Yansıması

ÜLKER Y., NAS A., TOSUN N. Z.

UYSAD International Management and Social Science Symposium, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2018, ss.22-31, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

6. Reklamlarda Mizah ve Cinsel Çekicilik Kullanımının Satın Alma Davranışına Yansıması

ÜLKER Y., TOSUN N. Z., DÖNMEZ M.

IPRAC 1. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2018, ss.175-190, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

7. Using Of Homosexual Image In Ads: Canada And Turkey Samples

TOSUN N. Z., TÜZEL URALTAŞ K. N., ÜLKER Y.

14. International Symposium Communication In The Millennium, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.555-572, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Bağımlılığın Reklam Hali: Game-vertising

ÜLKER Y.

Reklama Dijital Dokunuş, DENEÇLİ ARIBAKAN CEYDA, YILDIZ BALABAN ÖYKÜ EZGİ, Editör, NOBEL BİLİMSEL ESERLER, ss.361-376, 2025

2024

2024

2. FİJİTAL DÜNYADAKİ ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ BAĞLAMINDA MARKALARIN UYGULAMALARI

ÜLKER Y.

MEDYADA YAPAY ZEKÂ: OLANAKLAR VE SORUNLAR, AKSOY SEYHAN, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.129-144, 2024

2024

2024

3. Dijital Mahremiyetin Çöküşü: Yapay Zeka Aracılığıyla Yaşanılan Müşteri Deneyimin Riskleri

ÜLKER Y.

YAPAY ZEKA DESTEKLİ REKLAMCILIK: Strateji, Yaratıcılık ve Medya Planlama, AKCAN BURÇE, GENÇYÜREK ERDOĞAN MERVE, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.439-454, 2024

2024

2024

4. YEŞIL YALANLAR: YEŞIL REKLAMIN KARANLIK YÜZÜ YEŞIL YIKAMA

ÜLKER Y.

DİJİTALLEŞEN DÜNYADA REKLAMCILIK VE ETİK, ÜNAL CELİL, KİÇİR İBRAHİM, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.168-169, 2024

2023

2023

5. Reklam Kampanyası Yönetimi

Tosun N. Z., Dönmez M. S., Ülker Y.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2023 Creative Commons License

2023

2023

6. Dijital Kültür Dinamiklerinden: Sosyal Medyadaki Mukbang Videoları

ÜLKER Y.

Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları IV, Ceren Bilgici, Editör, Nobel Bilimsel, Ankara, ss.115-142, 2023

2023

2023

7. Tüketicilerdeki Yalnızlık ve Aidiyet Duygularının, Sanal Marka Topluluk Algısına Yansıması

ÜLKER Y.

Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları III, Balaban, Yıldız, Öykü, Ezgi,, Editör, Nobel, Ankara, ss.61-90, 2023

2021

2021

8. Marka Nefreti

Ülker Y.

Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2021

2021

2021

9. Yeni Medya Reklamlarında Etik Kavramı

ÜLKER Y.

Reklama ‘Yeni’den Bakmak, Erdoğan, Gençyürek, Merve, Akcan, Burçe, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.475-517, 2021

2021

2021

10. Odak Grup Görüşmesi

ÜLKER Y.

Reklam Araştırmaları: Nitel ve Nicel Tasarımlar, Karaçor, Süleyman, Erdoğan, Gençyürek, Merve, Akcan, Burçe, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.273-288, 2021

2021

2021

11. Dini Bir Değer Olarak Kanaatkârlığın Kadın Tüketicilerin Satın Alma Davranışındaki Rolü

ÇALIŞKAN O., ÜLKER Y.

Tüketici Davranışı III : Güncel Akademik Çalışmalar, Karaman, Davut, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.69-112, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

12. Reklamlarda Cinsiyetsiz Kimlik Kullanımına Yönelik Z Kuşağının Tutumu

Şişli F., ÜLKER Y., TOSUN N. Z.

Reklamdakiler: Reklam Çözümleme Örnekleri, Kocabay, Şener, Nihal, Gümüş, İlknur, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.94-122, 2021

2018

2018

14. Reklam Yönetimi

TOSUN N. Z., TÜZEL URALTAŞ K. N., NAS A., ÖZKAYA B., GÜDÜM S., ERTÜRK B., et al.

Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş., İstanbul, 2018


Jüri Üyelikleri

Mayıs-2023

Mayıs 2023

Tez Savunma (Doktora)

- Marmara Üniversitesi