Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr), Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli), Türkiye
2007 - 2012
2007 - 2012Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü (Aöf), Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Lisans
İstanbul Bilgi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü, Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Lisans Yandal
İstanbul Bilgi Üniversitesi, iletişim Fakültesi, Medya ve İletişim Sistemleri, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Mağaza imajının ikon marka algısına yansıması
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr)
2015
2015Yüksek Lisans
Hedef kitlesi kadın olan televizyon reklamlarında çekici ve kültürel kodları yansıtan erkek imgesi kullanımının marka tutumuna etkisi
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Reklamcılık
2020 - 2022
2020 - 2022Öğretim Görevlisi
Fenerbahçe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
2013 - 2020
2013 - 2020Araştırma Görevlisi
Gümüşhane Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Reklamcılık
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (1)
2024
20241. Reflection of Consumers’ Material Values on Brand Bullying
ÜLKER Y., Şişli F.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi , cilt.27, sa.2, ss.610-621, 2024 (TRDizin)
2024
20242. REFLECTION OF BRAND HATE ON BRAND FORGIVENESS
ÜLKER Y., Şişli F.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.299-330, 2024 (TRDizin)
2021
20213. DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER BAĞLAMINDA TÜKETİCİLERİN MARKA BOYKOTUNA KATILMA MOTİVASYONLARI
ÜLKER Y.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.11-30, 2021 (TRDizin)
2021
20214. Tüketicilerin Organik Ürün Logolu Markalara Yönelik Değerlendirmelerinde Ölüm Kaygısının Rolü
ÜLKER Y.
SÜLEYMAN DEMIREL ÜNIVERSITESI VIZYONER DERGISI
, cilt.12, sa.31, ss.918-939, 2021 (TRDizin)
2021
20215. Mağaza İmajının İkon Marka Algısına Yansıması
ÜLKER Y., TOSUN N. Z.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
, cilt.0, sa.38, ss.205-221, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
20216. Değişen Yaşlılık Kavramının Reklamlara Yansıması
ÜLKER Y.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.404-418, 2021 (TRDizin)
2021
20217. Narsisizm Bağlamında Lüks Tüketim
ÜLKER Y.
Alanya Akademik Bakış , cilt.5, sa.2, ss.1015-1030, 2021 (TRDizin)
2021
20218. Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ile Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Tutum İlişkisi
ÜLKER Y.
Manas Journal of Social Studies , sa.02, ss.1300-1313, 2021 (TRDizin)
2021
20219. Ünlüye Olan Tutum İle Satın Alma Niyeti Arasında İlişkide Tüketicilerin Markaya Yönelik Tutumunun Aracılık Rolü İle İncelenmesi
ÜLKER Y.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.506-518, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Ünlüye Yönelik Tutum ile Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkide Tüketicilerin Markaya Yönelik Tutumunun Aracılık Rolünün İncelenmesi
ÜLKER Y.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.506-518, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Tüketim Karşıtı Bireylerin Çevreci Reklamlara Olan Tutumları
ÜLKER Y.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.14, sa.2, ss.784-804, 2021 (TRDizin)
2020
202012. Markaların Helal Etiketi Kullanımının Satın Alma Davranışına Yansıması
ÜLKER Y.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.802-814, 2020 (TRDizin)
2020
202013. Markaların Sosyal Medyada Oluşan Sinik Tutuma Yönelik Yaklaşımları
ÖZKAYA B., ÜLKER Y.
Manas Journal of Social Studies , sa.1, ss.115-128, 2020 (TRDizin)
2019
201914. RASYONEL FAYDANIN SAĞLADIĞI DUYGUSAL TATMİN
ÜLKER Y., DÖNMEZ M. S., TOSUN N. Z.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION , sa.2, ss.914-939, 2019 (TRDizin)
2019
201915. Tüketicilerin Mağaza Atmosferine Verdikleri Önem
ÜLKER Y.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.17, sa.4, ss.142-159, 2019 (TRDizin)
2019
201916. DEĞİŞEN KADIN ROLLERİNİN KADINLARA YÖNELİK YAPILAN REKLAMLARA YANSIMASI
ÜLKER Y.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION
, cilt.6, sa.2, ss.845-862, 2019 (TRDizin)
2018
201817. Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim (EWOM) Kanalı Olarak Youtube Vloggerların Satın Alma Niyeti Oluşumundaki Rolü
MÜFTÜOĞLU S., TOSUN N. Z., ÜLKER Y.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.9, sa.24, ss.231-254, 2018 (TRDizin)
2018
201818. Tüketicinin Demografik Özellikleri Bağlamında Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Marka Tutumundaki Rolü
TOSUN N. Z., ÜLKER Y.
İleti-ş-im , sa.28, ss.177-203, 2018 (TRDizin)
2018
201819. Kadınların, Televizyon Reklamlarında Erkek İmgesi Kullanımına Yönelik Tutumlarında Demografik Özelliklerinin Rolü
TOSUN N. Z., ÜLKER Y.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , sa.25, ss.225-244, 2018 (TRDizin)
2017
201720. Gösterişsiz Tüketim Kavramı Bağlamında Tüketici Algısı
TOSUN N. Z., ÜLKER Y.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.4, sa.14, ss.1-18, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sözde ve Genel Demarketing Stratejileri Uygulayan ReklamlarınKarşılaştırılması
Ülker Y.
I. Ulusal Marka Yönetimi Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 25 Nisan 2024, ss.426-443, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Tüketicilerin Etik Değerler Bağlamında Taklit Markalara Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma
ÜLKER Y.
UYSAD 8th International Management and Social Sciences Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2021, ss.163-180, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. Aktivizme Eğilimli Tüketicilerin, Markaların Aktivist Reklamlarına Yaklaşımları
ÜLKER Y.
18th International Symposium Communication in The Millennium, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, ss.591-602, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. HEDONİZM BAĞLAMINDA TEKNOLOJİK ÜRÜNLERİN YARATTIĞI DUYGUSAL TATMİN
ÜLKER Y., DÖNMEZ M. S., TOSUN N. Z.
5. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), Yalova, Türkiye, 14 - 17 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Değişen Güzellik Kavramının Reklamlara Yansıması
ÜLKER Y., NAS A., TOSUN N. Z.
UYSAD International Management and Social Science Symposium, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2018, ss.22-31, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Reklamlarda Mizah ve Cinsel Çekicilik Kullanımının Satın Alma Davranışına Yansıması
ÜLKER Y., TOSUN N. Z., DÖNMEZ M.
IPRAC 1. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2018, ss.175-190, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. Using Of Homosexual Image In Ads: Canada And Turkey Samples
TOSUN N. Z., TÜZEL URALTAŞ K. N., ÜLKER Y.
14. International Symposium Communication In The Millennium, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, ss.555-572, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Bağımlılığın Reklam Hali: Game-vertising
ÜLKER Y.
Reklama Dijital Dokunuş, DENEÇLİ ARIBAKAN CEYDA, YILDIZ BALABAN ÖYKÜ EZGİ, Editör, NOBEL BİLİMSEL ESERLER, ss.361-376, 2025
2024
20242. FİJİTAL DÜNYADAKİ ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ BAĞLAMINDA MARKALARIN UYGULAMALARI
ÜLKER Y.
MEDYADA YAPAY ZEKÂ: OLANAKLAR VE SORUNLAR, AKSOY SEYHAN, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.129-144, 2024
2024
20243. Dijital Mahremiyetin Çöküşü: Yapay Zeka Aracılığıyla Yaşanılan Müşteri Deneyimin Riskleri
ÜLKER Y.
YAPAY ZEKA DESTEKLİ REKLAMCILIK: Strateji, Yaratıcılık ve Medya Planlama, AKCAN BURÇE, GENÇYÜREK ERDOĞAN MERVE, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.439-454, 2024
2024
20244. YEŞIL YALANLAR: YEŞIL REKLAMIN KARANLIK YÜZÜ YEŞIL YIKAMA
ÜLKER Y.
DİJİTALLEŞEN DÜNYADA REKLAMCILIK VE ETİK, ÜNAL CELİL, KİÇİR İBRAHİM, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.168-169, 2024
2023
20235. Reklam Kampanyası Yönetimi
Tosun N. Z., Dönmez M. S., Ülker Y.
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2023
2023
20236. Dijital Kültür Dinamiklerinden: Sosyal Medyadaki Mukbang Videoları
ÜLKER Y.
Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları IV, Ceren Bilgici, Editör, Nobel Bilimsel, Ankara, ss.115-142, 2023
2023
20237. Tüketicilerdeki Yalnızlık ve Aidiyet Duygularının, Sanal Marka Topluluk Algısına Yansıması
ÜLKER Y.
Dijital Evrenin Yeni İletişim Kodları III, Balaban, Yıldız, Öykü, Ezgi,, Editör, Nobel, Ankara, ss.61-90, 2023
2021
20219. Yeni Medya Reklamlarında Etik Kavramı
ÜLKER Y.
Reklama ‘Yeni’den Bakmak, Erdoğan, Gençyürek, Merve, Akcan, Burçe, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.475-517, 2021
2021
202110. Odak Grup Görüşmesi
ÜLKER Y.
Reklam Araştırmaları: Nitel ve Nicel Tasarımlar, Karaçor, Süleyman, Erdoğan, Gençyürek, Merve, Akcan, Burçe, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.273-288, 2021
2021
202111. Dini Bir Değer Olarak Kanaatkârlığın Kadın Tüketicilerin Satın Alma Davranışındaki Rolü
ÇALIŞKAN O., ÜLKER Y.
Tüketici Davranışı III : Güncel Akademik Çalışmalar, Karaman, Davut, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.69-112, 2021
2021
202112. Reklamlarda Cinsiyetsiz Kimlik Kullanımına Yönelik Z Kuşağının Tutumu
Şişli F., ÜLKER Y., TOSUN N. Z.
Reklamdakiler: Reklam Çözümleme Örnekleri, Kocabay, Şener, Nihal, Gümüş, İlknur, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.94-122, 2021
2018
201813. Reklam Yönetimi
TOSUN N. Z., TÜZEL URALTAŞ K. N., NAS A., ÖZKAYA B., GÜDÜM S., ERTÜRK B., et al.
BETA BASIM YAYIM, İstanbul, 2018
2018
201814. Reklam Yönetimi
TOSUN N. Z., TÜZEL URALTAŞ K. N., NAS A., ÖZKAYA B., GÜDÜM S., ERTÜRK B., et al.
Beta Basım Yayım Dağıtım A. Ş., İstanbul, 2018
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2023
Mayıs 2023