Eğitim Bilgileri
2019 - 2024
2019 - 2024Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye
2016 - 2019
2016 - 2019Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kurumsal İletişim (Yl) (Tezli), Türkiye
2012 - 2015
2012 - 2015Lisans Yandal
İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Türkiye
2011 - 2015
2011 - 2015Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
İnfodemi ve Göç İletişimi: Sosyal Medyada Göçmenlere Yönelik Dezenformasyon Paylaşımının Dinamiklerine Yönelik Bir Araştırma
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal medyanın marka kişiliği yönünden kullanımı: Markaların sosyal medyadaki kişilik sunumları ile hedef kitlelerin marka kişilik algısını karşılaştırmaya yönelik bir araştırma
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kurumsal İletişim (Yl) (Tezli)
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2014
2014İstanbul Üniversitesi Pedagojik Formasyon Sertifika Programı
Diğer
İstanbul Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2017 - 2025
2017 - 2025Araştırma Görevlisi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorJournal of Sustainable Economics and Management Studies (ECOMAN) dergisi İletişim ve Halkla İlişkiler Alan Editörü
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ÇAP Danışmanı
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorHalkla İlişkiler ve Tanıtım Yüksek Lisans (Tezsiz) Erasmus+ Koordinatörü
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorMisafir Öğrenci Temsilcisi Araştırma Görevlisi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorErasmus Programı Bölüm Koordinatörü
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2024 - 2025
2024 - 2025Fakülte Web Sayfası Güncelleme Ekip Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2024 - 2024
2024 - 2024Fakülte Ders Planlama Sorumlusu
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2018 - 2019
2018 - 2019Bölüm Web Sitesi Koordinatörü
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2018 - 2019
2018 - 2019Yatay Geçiş Başvuru Değerlendirme Komisyonu Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
2017 - 2018
2017 - 2018Uzaktan Eğitim Sınav Koordinatörü
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (1)
2024
20241. DİJİTALLEŞME EKSENİNDE İNFODEMİ VE BİLGİ DÜZENSİZLİKLERİ
BOYACI YILDIRIM M., ÖZGEN E.
Akademik Hassasiyetler , cilt.12, sa.25, ss.500-529, 2024 (TRDizin)
2024
20242. Sosyal Medyada Marka Boykotları ve Kriz İletişimi: ‘Twitter (X)’ Kullanıcı Yorumlarının Metin Madenciliği ile İncelenmesi
Yıldız E., Boyacı Yıldırım M.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim
, sa.13, ss.286-313, 2024 (TRDizin)
2023
20233. COVID-19 Infodemic: A study on the Fragile Five countries
Boyacı Yıldırım M.
Journal of Public Affairs
, cilt.23, sa.1, 2023 (ESCI, Scopus)
2021
20214. Escape from COVID-19 pandemic to safe haven
Yildirim H., Boyaci Yildirim M., Limoncuoğlu A.
Journal of Public Affairs
, cilt.21, sa.4, 2021 (ESCI, Scopus)
2021
20215. NEDENE DAYALI PAZARLAMADA MARKA-SİVİL TOPLUM KURULUŞU İŞBİRLİĞİ: HAYTAP ÖRNEĞİ
Boyacı M.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.255-294, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. REKLAMLARDA ANLAMIN ÇAĞRIŞIMLARLA ZENGİNLEŞTİRİLMESİ: TURKCELL FİBER REKLAMININ GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ
Boyacı M.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.90-109, 2021 (TRDizin)
2020
20207. Dijital Aktivizmde Sosyal Medya Kullanımı: Bir Çevrimiçi Hacktivist Ağının Analizi
Boyacı M.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES , cilt.9, sa.2, ss.931-965, 2020 (TRDizin)
2019
20198. Sosyal Medyanın Marka Kişiliği Yönünden Kullanımı: Markaların Sosyal Medyadaki Kişilik Sunumları ile Hedef Kitlelerin Marka Kişilik Algısını Karşılaştırmaya Yönelik Bir Araştırma
Boyacı M., Boztepe Taşkıran H.
Yeni Medya Dergisi , cilt.6, sa.Bahar, ss.46-63, 2019 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Dijital İletişimde Sosyal Medya Platformlarının Kullanımı: Türkiye'nin En Değerli Markalarına Yönelik Bir Analiz
BOYACI YILDIRIM M., DUYGUN A.
VIII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Yansıtıcı Halkla İlişkiler Paradigmasının Sürdürülebilirlik Açısından Değerlendirilmesi: BIST Sürdürülebilirlik Endeksi Üzerine Ampirik Bir Çalışma
BOYACI YILDIRIM M., GÜMÜŞ İ.
Prof. Dr. Alâeddin Asna 9. İletişim ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. The Effects of Artificial Intelligence-Based Content Production on Corporate Culture: Opportunities and Risks in Corporate Communications
BOYACI YILDIRIM M., VURAL ALLAHAM M.
The 14th InTraders International Conference On Multidisciplinary Studies, Sakarya, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2025
20254. DİJİTAL İLETİŞİMDE DEINFLUENCING (ETKİSİZLEŞTİRME) TRENDİ: TÜKETİM DİRENCİNE YÖNELİK KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME
Boyacı Yıldırım M.
3. Uluslararası Ege Sosyal, Beşeri, İdari ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ağustos 2025, ss.1146-1148, (Özet Bildiri)
2024
20245. Sürdürülebilir Liderlik ve Ceo İletişimi: Bir Marka İncelemesi
Boyacı Yıldırım M.
Medya ve Sürdürülebilir Kalkınma İçin Küresel Amaçlar Öğrenci Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 Mayıs 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20246. Dezenformasyon ve Sahte Haber: Bilgi Düzensizliklerini Üniversite Öğrencilerinin Perspektifinden Anlamaya Yönelik Bir Araştırma
BOYACI YILDIRIM M.
II. Uluslararası İletişim, Dijitalleşme ve Toplum Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2024, ss.55, (Özet Bildiri)
2023
20237. Kurumların Çevresel Sürdürülebilirlik İletişimi Kapsamında Instagram Kullanımları: Garanti BBVA ve Halkbank Örneği
Boyacı Yıldırım M.
3. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve Ekonomi Kongresi (ICDBME2023), Mersin, Türkiye, 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2019
20198. Perakende Tüketicilerinin Markaya Yönelik İlgisinde Reklam Harcamalarının Etkisi
BOYACI M.
2.Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2019, ss.190-191, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Hesaplamalı Sosyal Bilimler ve İletişim - Yeni Medya, Yapay Zekâ ve Veri Odaklı Yaklaşımlar
BOYACI YILDIRIM M., YILDIZ E.
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2025
2024
20242. MEDYA BAĞIMLILIĞI VE DİJİTAL DETOKS: DİJİTAL ÇAĞDA SAĞLIKLI MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Boyacı Yıldırım M.
DİJİTAL BAĞIMLILIK ÜZERİNE GÜNCEL TARTIŞMALAR, Sibel Akova Havalı, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.89-130, 2024
2023
20233. Kurumsal İtibarın Yönetim Aracı Olarak Sponsorluk Ve Sürdürülebilirlik İletişimi: Arçelik #DünyaİyileştirmeTuru Örneği
Boyacı Yıldırım M., Ergen E.
Sürdürülebilirlik Bağlamında Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Hilal Kılıç, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.59-96, 2023
2022
20224. Algoritmalar Çağında Halkla İlişkiler
Boyacı Yıldırım M.
İletişimin Yöneticisi Halkla İlişkiler, Ebru Özgen, Editör, Himalaya Akademi, İstanbul, ss.103, 2022
2021
20215. Sağlığa Yönelik Risklerin Yönetiminde Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı: Hayat Eve Sığar Mobil Uygulaması Örneği
Boyacı Yıldırım M.
Sağlık İletişimi: Salgın Döneminde Önleyici İletişim Faaliyetleri, Prof. Dr. Melda CİNMAN, Editör, DER Kitabevi, İstanbul, ss.65-102, 2021
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorIzmir Democracy University Social Sciences Review
Yayın Kurul Üyesi
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorJournal of Sustainable Economics and Management Studies
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorTroyAcademy
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorMedya ve Sürdürülebilir Kalkınma İçin Küresel Amaçlar Öğrenci Sempozyumu
Bilim Kurulu Üyeliği
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam Ediyorİstanbul Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi II. Öğrenci Sempozyumu
Bilim Kurulu Üyesi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Kasım 2024
Kasım 2024
Uluslararası Sürdürülebilir Kısa Film Festivali
Sanatsal Faaliyet Organizasyonu
Boyacı Yıldırım M.
Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
16 Mayıs 2024 - 16 Mayıs 2024
16 Mayıs 2024 - 16 Mayıs 2024
Medya ve Sürdürülebilir Kalkınma İçin Küresel Amaçlar Öğrenci Sempozyumu
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
23 Nisan 2024 - 25 Mayıs 2024
23 Nisan 2024 - 25 Mayıs 2024