Eğitim Bilgileri
2016 - 2020
2016 - 2020Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım (Dr), Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım (Yl) (Tezli), Türkiye
2009 - 2013
2009 - 2013Lisans
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
İmaj üretiminde dijital medya'nın rolü: Kurumların oluşturmaya çalıştıkları imajın tüketiciye ne oranda yansıdığına yönelik bir çalışma
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım (Dr)
2016
2016Yüksek Lisans
Arketipsel imgelerin ikna boyutu ve Türk reklamlarında görülme sıklığı üzerine bir araştırma
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, YENİ MEDYA VE İLETİŞİM
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2020 - 2022
2020 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2015 - 2020
2015 - 2020Araştırma Görevlisi
İstanbul Gelişim Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2022 - 2022
2022 - 2022Bölüm Başkanı
İstanbul Gelişim Üniversitesi
Makaleler
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. Twitter Analysis of Collective Action of OECD Countries Against Climate Crises
TUNÇAY E., SAVAŞ S.
SAGE Open
, cilt.15, sa.4, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Digital Communication During Crisis: The Example of The World Health Organization and The Ministries of Health in The Covid-19 Global Crisis
SAVAŞ S., TUNÇAY E.
İleti-ş-im , sa.39, ss.62-84, 2023 (TRDizin)
2023
20233. The Use of the Personal Data Collected Through Digital Footprints by Corporations in Understanding the Target Audience: An Analysis on Dot-com Companies
Savaş S., Ergen E.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.668-689, 2023 (TRDizin)
2023
20234. LİDER VE FANATİZM AÇISINDAN AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ KONGRE BASKINI SÜRECİNDE DONALD TRUMP’IN TWEETLERİNİN İNCELENMESİ
TUNÇAY E., BAĞCAN S., SAVAŞ S.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.16, sa.65, ss.1724-1761, 2023 (TRDizin)
2022
20225. Şehir İmajına Dijital Platformlar Yardımıyla Bireysel Aktörlerin Katılımını Düşünmek: Google Earth Üzerinden Bir Değerlendirme
SAVAŞ S., ÖZCAN Z.
Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi
, cilt.2022, sa.8, ss.189-215, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. A Study on the Relationship between Corporate Social Responsibility and Art
SAVAŞ S.
ART/icle
, cilt.2, sa.1, ss.72-86, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. An Analysis of Survival Games in Terms of Biopolitics: Frostpunk
SAVAŞ S.
4. Boyut Journal of Media and Cultural Studies , sa.20, ss.1-21, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Özel ve Kamusal Alan Ayrımı Açısından Yeni Medya’yı Bauman Üzerinden Okumak
KÖRLÜ TOPAN A., SAVAŞ S.
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi , sa.19, ss.70-89, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİNE YÖNELİK MEMNUNİYETLERİNİN KULLANILABİLİRLİK, KALİTE VE DEĞER ALGILARINA GÖRE İNCELENMESİ
EFE E., SAVAŞ S., YÜKSEL E., TÜRKER C.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.114-149, 2022 (TRDizin)
2021
202110. Youtube Çocuk Kanallarında Bulunan Video İçeriklerindeki Temaların Ortaya Koyulmasına Yönelik Bir Çalışma
ÜNLÜKAYA A., SAVAŞ S., SUCU İ.
Dijital Çağda İşletmecilik Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.33-49, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. Sosyal Medyada Demokrasiye Lider Müdahalesini Gözlemlemek: 2020 Abd Başkanlık Seçimleri’nde Donald Trump ve Joe Bıden’ın Tweetlerinin İçerik ve Duygu Analizi Açısından İncelenmesi
BAĞCAN S., TUNÇAY E., SAVAŞ S.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN, ART AND COMMUNICATION (TOJDAC) , cilt.11, sa.3, ss.1073-1097, 2021 (TRDizin)
2021
202112. Sanal Topluluk Platformu Olarak Discord
ÖZCAN Z., SAVAŞ S.
Nosyon Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi , sa.7, ss.120-132, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. The Role of Digital Media in Image Formation: A Study on the Projection of Corporate Image on the Consumer
SAVAŞ S., KARADOĞAN DORUK S.
Etkileşim , sa.7, ss.60-85, 2021 (TRDizin)
2020
202014. Kişileştirme Bağlamında Cansız Nesnelerin Algılanması: Cep Telefonu Örneğinde Nicel Bir Araştırma
SEZER N., ER S., SAVAŞ S., TUNÇAY E., ALTUN B. N. İ., ELMACIOĞLU G., et al.
Turkish Studies (Elektronik)
, cilt.15, sa.2, ss.1285-1306, 2020 (TRDizin)
2020
202015. Boşanma Nedenlerinin İletişim Bağlamında Değerlendirilmesi Üzerine Ampirik Bir Çalışma
Altun B., TUNÇAY E., SAVAŞ S., ÇOKLUK N.
KİLAD , sa.15, ss.116-139, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201816. Arketipsel İmgelerin İkna Boyutu ve Türk Reklamlarında Görülme Sıklığı Üzerine Bir Araştırma
SAVAŞ S., KARADOĞAN DORUK S.
İleti-ş-im , sa.28, ss.205-237, 2018 (TRDizin)
2017
201717. Benzer Sektörde Faaliyet Gösteren Kurumların Kuruluş Tarihi Sıralamasının Kurum Kültüründe Ortaya Çıkan Yansımaları: Alfred Adler Üzerinden Coca Cola ve Pepsi Kurumları Üzerine Bir Değerlendirme
Karadoğan Doruk S., SAVAŞ S.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES
, sa.53, ss.103-137, 2017 (TRDizin)
2016
201618. Değer Oluşturmada İlişki Yönetimi
SAVAŞ S., SÜRÜCÜ A.
MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi (MANAS Journal of Social Studies) , cilt.5, sa.4, ss.175-192, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Dunning Kruger Sendromu ve Kurumsal Dışavurum
SAVAŞ S.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION , cilt.4, sa.3, ss.2-16, 2016 (TRDizin)
2015
201520. Bütünleşik Kurumsal İletişimin Bir Unsuru Olarak Çerçeveleme
SAVAŞ S.
Akdeniz İletişim
, cilt.0, sa.24, ss.148-167, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. DIJITAL BELLEKTEKI GERÇEKLIK YANILSAMASINDA DEEPFAKE’IN ROLÜ: TIKTOK ÜZERINDEN BIR ÖRNEK
KILIÇ B., SAVAŞ S.
VII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2024, ss.59-60, (Özet Bildiri)
2023
20232. Dijital Oyunlar ve Şehir İmajı
Savaş S., Tunçay E.
11th INTERNATIONAL "COMMUNICATION IN THE NEW WORLD" Congress, Gaziantep, Türkiye, 15 - 17 Aralık 2023, ss.217, (Özet Bildiri)
2022
20223. Hedef Kitleyle Dijital İletişimin Yeni Platformu: Spotify
SAVAŞ S., ÖZCAN Z.
7th International ‘Communication in New World’ Congress, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mart 2022, ss.190-191, (Özet Bildiri)
2021
20214. Yeni Medyada Bir Trend: Instagramlanabilirlik (Instagrammable)
SAVAŞ S., ÖZCAN Z.
İstanbul Gelişim Üniversitesi V. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2021, ss.57-58, (Özet Bildiri)
2021
20215. Intercultural Discussion of The Concept of Cyberbullying Through The Theory of Communicative Action: Examples of Portugal and Iran
TUNÇAY E., SAVAŞ S.
18th International Symposium Communication in the Millennium, Erzurum, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, ss.667, (Özet Bildiri)
2021
20216. Rethinking Digital Traces In The Framework of Technology
SAVAŞ S., TUNÇAY E.
Uluslararası İletişim Bilimleri Sempozyumu (ICOMS), Sakarya, Türkiye, 29 Kasım 2021, ss.72, (Özet Bildiri)
2021
20217. Digital Interactıon In The Covıd 19 Pandemic: Public and Ngo Interactıon Analysis On Health and Education
SAVAŞ S., TUNÇAY E., İÇAĞASIOĞLU ALTUN B. N.
Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2021, ss.167, (Özet Bildiri)
2021
20218. COVID-19 Pandemisi Sırasında Kurumların Twitter Hesaplarının Mesaj Kategorileri ve Kullanılan Kelimeler açısından İncelenmesi: Türk Hava Yolları ve Pegasus Örneği
SAVAŞ S., İÇAĞASIOĞLU ALTUN B. N.
4th International ‘Communucation in New World’ Congress, Tokyo, Japonya, 19 - 21 Şubat 2021, ss.2-14, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Dijital İletişim Çağında Kişisel İmaj
SAVAŞ S.
Dijital İletişim, Savaş Sezgin, Tunçay Esra, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.133-147, 2023
2022
20222. Kurumsal İmajın Gerçeklik Boyutu ve Dijital Medya Temsili
SAVAŞ S.
Disiplinlerarası İmaj Çalışmaları, Sezgin Savaş, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-22, 2022
2022
20223. COVID - 19 Pandemi Sürecinde Kamusal Alan Bağlamında Halkla İlişkiler ve Kamuoyu İlişkisinin Değerlendirilmesi
SAVAŞ S.
Kamusal Halkla İlişkiler ve Uygulamaları, Dilek Esenel Eyüboğlu, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.133-150, 2022
2022
20224. Personal Data Security in Surveillance Society: An Analysis of the Internet in Terms of Panopticon
SAVAŞ S., TUNÇAY E.
Privacy in the Digital Age Digital Communication and Personal Data, Nil Çokluk ve Nurat Kara, Editör, Literatürk Yayınları, Konya, ss.61-80, 2022
2022
20225. Dijital Oyunlarda Kimlik Sunumu ve İmaj Yönetimi
SAVAŞ S.
Oyunların Dijital Hali 2, Özgün Arda Kuş ve ÖZge Uğurlu Akbaş, Editör, Literatürk Academia, İstanbul, ss.283-304, 2022
2021
20216. Küresel Markaların Küresel ve Yerel Reklamlarının Karşılaştırılması: Vodafone ve Lay’s Örnekleri
SAVAŞ S.
Küresel Markalar Bağlamında Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Sarp Bağcan, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.65-92, 2021
2021
20217. İkna Kavramının Tarihsel Birikimi ve Modern Uygulamalardaki Görünürlüğü: On İki Kızgın Adam Filmi Üzerinden Bir Analiz
KARADOĞAN DORUK S., SAVAŞ S.
Kuram ve Uygulamalarla İkna, Karadoğan Doruk Ece ve Savaş Sezgin, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.15-48, 2021
2021
20218. Dijital İletişim ve Ülke Markalama: G20 Ülkelerinin Turizm Bakanlıklarının Sosyal Medya Hesaplarının Çizgi Teorisi ile Analizi
SAVAŞ S., TUNÇAY E.
Sosyal Medya Ekolojisi - Farklı Açılardan Sosyal Medya, Şebnem Çağlar, Editör, Çizgi Kitabevi, Konya/İstanbul, ss.51-78, 2021
2021
20219. Küresel Mega Marka Şehir Londra’nın Şehir Özellikleri/Göstergeleri Üzerinden Değerlendirilmesi
SAVAŞ S.
Nasıl Marka Şehir Oldular?, Metin Işık ve A. Bahadır Darı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.159-190, 2021
2021
202110. Siyasal İletişimde Dijital İzler
SAVAŞ S.
Bilgi Çağında Siyaset, Nil Çokluk, Editör, Nobel, Ankara, ss.163-182, 2021
2020
202011. Krizleri İtibar Üzerinden OKumak
SAVAŞ S.
Farklı Yönleri İle Kriz ve İletişimi, Şükran Güzin Ilıcak Aydınalp, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.103-126, 2020
2018
201812. Çoğulculuk Okulları ve Kuramlar
SAVAŞ S.
Çoğulculuk Demokrasi Kuramı, Emine Yavaşgel, Editör, Filiz Kitabevi, İstanbul, ss.184-231, 2018
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024Afet Dönemlerinde Etkili İletişimin Önemi Üzerine Halkla İlişkiler Öğrencilerinin Farkındalık DüzeyininArtırılması
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Büyükbingöl A., İçağasıoğlu Çoban M. A., Kuş Ö. A., Maral T., Savaş S., Ilıcak Aydınalp Ş. G., et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorART/icle: Sanat & Tasarım Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü