Eğitim Bilgileri
1985 - 1988
1985 - 1988Doktora
Ankara Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye
1975 - 1975
1975 - 1975Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1970 - 1975
1970 - 1975Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
İstanbul Gelişim Üniversitesi, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ÇOCUK GELİŞİMİ
2012 - 2019
2012 - 2019Prof. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2005 - 2012
2005 - 2012Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
1994 - 2005
1994 - 2005Yrd. Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
1991 - 1994
1991 - 1994Öğretim Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
1997 - 1998
1997 - 1998Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hacettepe Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu tanılı çocukların annelerinin sosyal destek algısı ile stres ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
Erkan N. S. (Danışman)
S.ŞİT(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi
Erkan N. S. (Danışman)
İ.ŞENGÖZ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Çocuk hakları ve demokrasi eğitiminin çocukların demokratik davranışlarına etkisi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
S.KENT(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Yaşam becerileri programının beş yaş çocuklarının yaşam becerileri, benlik algıları ve sosyal duygusal uyum düzeylerine etkisi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
Z.TOPCU(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Okul öncesi öğretmenlerinin toplumsal cinsiyete yönelik sınıf içi algıları ve bir ölçek geliştirme çalışması
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
S.YILDIZ(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Mozaik ve proje yaklaşımlarına dayalı eğitimin çocukların katılım düzeylerine etkisi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
T.AKYOL(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Harita ve küre kullanımı eğitiminin beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
İ.TARMAN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Okul dışı öğrenme ortamlarının fen eğitiminde kullanılmasının okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
G.ULUDAĞ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Ebeveyn tutumları, davranış problemleri ve okula hazır bulunuşluk arasındaki ilişkinin öz düzenlemenin aracılık etkisi ile incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
A.SOP(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öyküleştirme yöntemine dayalı eğitimin beş yaş çocuklarında farklılıklara saygı kazanımına etkisinin incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
S.EREN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitimin iki dilli çocukların okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
Y.KOŞAN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Yönlendirilmiş beyin fırtınası (SCAMPER) tekniğine dayalı eğitimin beş yaş çocuklarının problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
N.YİĞİTALP(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki etik davranışları algılama düzeylerinin ve etik ikilemleri çözümlemelerinin incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
K.DURAN(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Çocukların epistemolojik görüşlerinin ve öğrenme stillerinin öklidyen geometrisinde modellenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
G.GÜNEŞ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin barış eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
O.KARTALTEPE(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Anasınıfına devam eden farklı sosyoekonomik düzeydeki çocukların çoklu zeka alanlarının incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
M.BURCU(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmen adaylarının uygulama yaptıkları okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
S.SEVERCAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf çocuklarının okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
M.AYLİN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Farklı sosyo-kültürel düzeylere sahip annelerin çocuklarını kabullenme ve reddetme davranışlarının incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
M.TORAN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
3-12 yaş lösemili çocuğu olan annelerin, hastalığın teşhis ve tedavi sürecinde çocuğunu kabul ve red davranışları ve depresyon düzeylerinin incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
Y.KAPLAN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Babalara verilen eğitimin babaların 2-9 yaş çocuklarıyla ilgilenme düzeylerine etkisinin incelenmesi
NEFİSE SEMRA E. (Danışman)
N.TAŞKIN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (52)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (23)
2024
20241. Researching Student Profiles in the Department of Child Development at Istanbul Gelişim University
ERKAN N. S., KERİGAN B., ELKİN N., BARUT A. Y.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , sa.23, ss.780-795, 2024 (TRDizin)
2024
20242. A Scale Development Study to Determine Preschool Teachers' Perception of Gender Roles in the Classroom
Yildiz S., ERKAN N. S.
Participatory Educational Research
, cilt.11, sa.3, ss.184-200, 2024 (Scopus)
2023
20233. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Sevme Durumlarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi
ERKAN N. S., ŞENGÖZ TOSUN İ.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , sa.21, ss.1120-1131, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Preschool Teachers' Perceptions of Gender in the Classroom: A Multifaceted Examination
YILDIZ S., ERKAN N. S.
Theory and Practice in Child Development, , cilt.3, sa.1, ss.37-50, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Etkinlikler İçeren Fen Eğitimi Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
ULUDAĞ G., ERKAN N. S.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.1, ss.52-77, 2023 (Scopus, TRDizin)
2023
20236. Evaluation of Parents’Views on An Early Childhood Science Program Including Activities in Out-of-School Learning Environments
ULUDAĞ G., ERKAN N. S.
ScienceInsightsEducationFrontiers , cilt.14, sa.1, ss.1965-1989, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Okula Uyum
ERKAN N. S.
e-Sağlık Çocuk Gelişimi Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.46-54, 2023 (Hakemsiz Dergi)
2023
20238. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Etkinlikler İçeren Fen Eğitimi Programının 60-72 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
ULUDAĞ G., ERKAN N. S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.38, sa.1, ss.55-77, 2023 (Scopus, TRDizin)
2022
20229. The Effects of Children’s Rights and Democracy Education on Children’s Democratic Behaviors
S. K. K., ERKAN N. S.
International Journal of Progressive Education (IJPE) , cilt.18, sa.1, ss.174-193, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Investigation of bilingual first-grade students’ school readiness
KOŞAN Y., ERKAN N. S.
Theory and practice in child development , cilt.2, sa.1, ss.41-63, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202111. A Study on the Perception of Pre-school Teachers’ Professional Ethical Behaviors and Analysis of Ethical Dilemmas
KANAT K., ERKAN N. S.
International Primary Education Research Journal , cilt.5, sa.3, ss.212-224, 2021 (TRDizin)
2021
202112. A study on the development of map and globe reading and interpretation skills in early childhood education
Tarman I., Erkan N. S.
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
, cilt.9, sa.4, ss.668-683, 2021 (Scopus)
2021
202113. Views of Kindergarten and First Grade Teachers on School Readiness.
Erkan N. S., Elkin N., Kavgaoğlu D., Öcal Dörterler S., Kerigan B.
Theory and Practice in Child Development
, cilt.1, sa.1, ss.1-24, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202014. İlkokula Hazırlık Becerilerine İlişkin Okul Öncesi ve Birinci Sınıf Öğretmenleri ile Öğretmen Adaylarının Görüşleri
AKYOL N. A., PARPUCU N., ERKAN N. S.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.117-136, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201815. The Effect of Mosaic Approach on Involvement of Children
ERKAN N. S., AKYOL T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY , cilt.4, sa.4, ss.303-309, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201816. The Effect of Mosaic Based Approach on Involvement Levels of Children
AKYOL T., ERKAN N. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY , cilt.4, sa.4, ss.303-309, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. First Grade Studets’ Perceptions of Their Preschool and Elementary School Experience
ERKAN N. S., TARMAN İ., KOŞAN Y.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.5, ss.1-13, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. Mathematical modeling of preschool children’s epistemological views
GÜNEŞ G., ŞAHİN V., TAŞDAN BERKSOY A., ERKAN N. S.
Critical Questions in Education , cilt.9, sa.2, ss.117-136, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. First Grade Students' Perceptions of Their Preschool and Elementary School Experience
ERKAN N. S., TARMAN İ., Şanlı Z. S., KOŞAN Y., Ömrüuzun I.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.5, ss.1-13, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201820. Analyzing the relationship between parenting styles, behavioural problems and school readiness through the mediating role of self-regulation
Erkan N. S., Sop A.
Egitim ve Bilim
, cilt.43, sa.196, ss.27-47, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201721. Leuven Küçük Çocuklar İçin Katılım Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AKYOL T., ERKAN N. S.
Social Sciences Studies Journal , cilt.3, sa.6, ss.819-828, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201722. Okul öncesi dönem çocuklarının öğrenme stillerinin incelenmesi
GÜNEŞ G., ERKAN N. S.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.13-24, 2017 (TRDizin)
2017
201723. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının ÖğrenmeStillerinin İncelenmesi
GÜNEŞ G., ERKAN N. S.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, 2017 (TRDizin)
2017
201724. A study on the views of preschool teachers and teacher candidates about the concepts of learning and participation
ERKAN N. S., AKYOL T.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS , cilt.12, sa.6, ss.373-379, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201625. Öyküleştirme Yöntemine Dayalı Eğitimin Beş Yaş ÇocuklarındaFarklılıklara Saygı Kazanımına Etkisinin İncelenmesi
eren s., ERKAN N. S.
hüner , cilt.2, sa.2, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Okul Öncesi Öğretmenleri, Okul Yöneticileri ve Ebeveynlerin Aile Katılımına İlişkin Algılarının İncelenmesi
ERKAN N. S., ULUDAĞ G., DERELİ F.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.221-240, 2016 (TRDizin)
2016
201627. Okul öncesi öğretmenleri, okul yöneticileri ve ebeveynlerin aile katılımına ilişkin algılarının incelenmesi
ERKAN N. S., ULUDAĞ G., DERELİ F.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.221-240, 2016 (TRDizin)
2015
201528. Preschool children s epistemological views model at Euclidiean geometry
GÜNEŞ G., ERKAN N. S.
Czech Association of Scientific and Technical Societies , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Okul öncesi eğitimde ev ziyaretlerine ilişkin öğretmen ve ebeveyn görüşlerinin belirlenmesi
ERKAN N. S., TARMAN İ., ÖMRÜUZUN I., KOŞAN Y., KURU N., KAYMAK S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.2, ss.307-332, 2015 (TRDizin)
2015
201530. Okul Öncesi Eğitimin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dil Becerilerine Etkisi
ERKAN N. S., TOPCU Z.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201531. Okul Öncesi Eğitimde Ev Ziyaretlerine İlişkin Öğretmen ve Ebeveyn Görüşlerinin Belirlenmesi
ERKAN N. S., TARMAN İ., ömrüuzun ı., KOŞAN Y., KURU N., KAYMAK S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, ss.307-332, 2015 (TRDizin)
2015
201532. Okul Öncesi Eğitimin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dil Becerilerine Etkisi
ERKAN N. S., TOPCU Z.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.35, ss.173-190, 2015 (TRDizin)
2015
201533. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE EV ZİYARETLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE EBEVEYN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
ERKAN N. S., TARMAN İ., ömrüuzun ı., KOŞAN Y., KURU N., KAYMAK S.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.2, ss.307-332, 2015 (TRDizin)
2014
201434. Okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
ERTÜRK H. G., ÖZEN ALTINKAYNAK Ş., VEZİROĞLU ÇELİK M., ERKAN N. S.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.897-908, 2014 (TRDizin)
2014
201435. Okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
ERTÜRK H. G., ÖZEN ALTINKAYNAK Ş., VEZİROĞLU ÇELİK M., ERKAN N. S.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.897-908, 2014 (TRDizin)
2014
201436. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Üniversite Deneyimlerinin Mesleki Yaşantılarına Etkisine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
ERTÜRK H. G., ÖZEN ALTINKAYNAK Ş., VEZİROĞLU ÇELİK M., ERKAN N. S.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201437. Small Astronomers
ULUDAĞ G., GÜNEŞ G., TUĞRUL B., ERKAN N. S., TOKUÇ H.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.116, ss.3060-3066, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201338. A study on Teacher Candidates’Computer Use Purposes and Computer Use Purposes and Attitudes
ERKAN N. S., GÖK B.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , 2013 (TRDizin)
2013
201339. The Effects of Preschool Education on First Graders School Adjustment
TOPCU Z., ERKAN N. S.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , sa.14a, ss.207-213, 2013 (TRDizin)
2010
201040. Okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi
ERKAN N. S., KIRCA A.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2010, sa.38, ss.94-106, 2010 (Scopus, TRDizin)
2010
201041. Child acceptance-rejection behaviors of lower and upper socioeconomic status mothers
Erkan S., TORAN M.
Social Behavior and Personality
, cilt.38, sa.3, ss.427-432, 2010 (SSCI, Scopus)
2009
200942. The effects of earthquakes on the behavioral and emotional problems of preschoolers
Erkan S.
Social Sciences
, cilt.4, sa.4, ss.347-354, 2009 (Scopus)
2009
200943. The influence of father education programs on the levels of father involvement with children: An experimental study
TAŞKIN N., ERKAN N. S.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2009, sa.37, ss.136-148, 2009 (Scopus, TRDizin)
2004
200444. Alt Sosyoekonomik Düzey Annelerin Çocuklarını Kabul ve Reddetme Davranışlarının İncelenmesi Diyarbakır İli Örneği
ERKAN N. S., TORAN M.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION , sa.27, ss.91-97, 2004 (TRDizin)
2004
200445. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilgisayar Kullanımlarının İncelenmesi
ERKAN N. S.
Toplum ve Hizmet , cilt.14, sa.2, ss.93-98, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200446. okul öncesi dönem çocuklarının sorun davranışlrının incelenmesi
KARGI E., ERKAN N. S.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION , 2004 (TRDizin)
2004
200447. Türkiye de Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencileirnin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
ÜSTÜN E. Y., ERKAN N. S., AKMAN B.
Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.129-136, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200448. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sorun Davranışlarının İncelenmesi (Ankara İli Örneği)
KARGI E., ERKAN N. S.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2004, sa.27, ss.135-144, 2004 (TRDizin)
2002
200249. Türkiye deki Okulöncesi Öğretmenlerinin Profili Araştırması-Doktora Öncesi
ERKAN N. S., TUĞRUL B., ÜSTÜN E. Y., AKMAN B., DURMUŞOĞLU M. C., KARGI E., et al.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION , sa.23, ss.108-116, 2002 (TRDizin)
2002
200250. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocukların Normal Yaşıtlarıyla Kaynaştırılmasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi-Doktora Öncesi
TUĞRUL B., ÜSTÜN E. Y., AKMAN B., ERKAN N. S., DURMUŞOĞLU M. C.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi , cilt.3, sa.4, ss.440-448, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200251. Okulöncesi Öğretmenliği Öğrencilerine Ait Türkiye Profili Araştırması
ERKAN N. S., TUĞRUL B., ÜSTÜN E. Y., AKMAN B., DURMUŞOĞLU M. C., GÜLER YILDIZ T.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, ss.108-116, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200252. Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerine Ait Türkiye Profil Araştırması.
ERKAN N. S., TUĞRUL B., ÜSTÜN E. Y., AKMAN B., DURMUŞOĞLU M. C., KARGI E., et al.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.23, ss.108-116, 2002 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
20161. Okul Öncesi Eğitimi ve İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okula Hazırbulunuşluğa Yönelik Görüşlerinin Karşılaştırılması
ERKAN N. S., YAZICI D. N., ÖZKAN F.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 Nisan 2016 - 24 Nisan 2106, (Özet Bildiri)
2025
20252. Anne Baba Çocuk İletişimi ile 60-72 Aylık Çocukların Sağlık Eğitimi Bilgileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Elkin N., Kerigan B., Bingöl H. Z., Çelik Uçuran Ş., Çelik B., Erkan N. S.
Uluslararası 6. Çocuk Gelişimi Kongresi Selçuk Üniversitesi, Konya “Köklerden Geleceğe; Çocuğun Korunması ve Refahı”, Konya, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2020
20203. Anasınıfı ve Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okula Hazırlığa ilişkin Algıları.
Erkan N. S., Elkin N., Kavgaoğlu D., Öcal S., Kerigan B.
VII.th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2020
20204. Anasınıfı ve Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okula Hazırlığa İlişkin Algıları
ERKAN N. S., ELKİN N., KAVGAOĞLU D., ÖCAL S., KERİGAN B.
VII International Eurasian Educational Research Congress, 2020, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20205. Ebeveynlerin Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Algılarının İncelenmesi.
ERKAN N. S., ELKİN N., ÖCAL S., KERİGAN B.
VII International EurasianEducational Research Congress, 2020, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20196. İlkokula Hazırlık Becerilerine İlişkin Okul Öncesi veSınıf Öğretmenleri ile Öğretmen Adaylarının Görüşleri
PARPUCU N., ATIŞ AKYOL N., ERKAN N. S.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Okul Öncesi Eğitimin Okula Hazırlığa Etkisi
ERKAN N. S.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Okul Öncesi Eğitim Kurumu Yöneticilerinin ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Sınıf Dışı Öğrenme Ortamları
AKYOL T., ERKAN N. S.
Uluslararası Sınıfdışı Öğrenme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Okul öncesi öğretmenlerinin eğitimde aile katılımına ilişkin görüşleri
ULUDAĞ G., ERKAN N. S., KARAMAN S.
V. International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİMDE AİLE KATILIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
ULUDAĞ G., ERKAN N. S., KARAMAN S.
Vth International Eurasian Educational Research Congress , 2019, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitimde Aile Katılımına İlişkin Görüşleri
ULUDAĞ G., ERKAN N. S., KARAMAN S.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1843-1845, (Özet Bildiri)
2018
201812. Aile Katılım Çalışmalarıyla Desteklenen Sınıf İçi Fen Etkinliklerine İlişkin Ebeveyn Görüşleri
ULUDAĞ G., ERKAN N. S.
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.312-313, (Özet Bildiri)
2018
201813. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Etkinlikler İçeren Fen Eğitimi Programına İlişkin Ebeveyn Görüşleri
ULUDAĞ G., ERKAN N. S.
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.311-312, (Özet Bildiri)
2017
201714. Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının İlkokula Hazırlıkla İlgili Görüşleri
ERKAN N. S., KOYUNCU ŞAHİN M., ATIŞ AKYOL N.
V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Harita ve Küre Kullanımı Eğitiminin Beş Yaş Çocuklarının Harita ve Küre Okuma ve Yorumlama Becerilerine Etkisi
ERKAN N. S., TARMAN İ.
V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Mozaik ve Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitimin Çocukların Katılım Düzeylerine Etkisi
AKYOL T., ERKAN N. S.
5. Uluslararası Okul öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Fen Eğitiminde Kullanılmasının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
ULUDAĞ G., ERKAN N. S.
V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.388-389, (Özet Bildiri)
2017
201718. Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Bariş Eği̇ti̇mi̇ne Yöneli̇k Görüşleri̇
ERKAN N. S., KARTALTEPE O.
V. Uluslarası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı ve İlk Yıllar Programı Kullanılan Okullardaki Çocukların İlkokula Hazır Bulunuşluklarının Karşılaştırılması
ERKAN N. S., KOŞAN Y., KURU N., ULUDAĞ G.
V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.469-470, (Özet Bildiri)
2017
201720. Erken Çocuklukta Kimine Göre Kaygı- Farklılıklara Saygı: Atölye Çalışması Örneği
UYSAL H., YAZICI D. N., AKGÜL E., KARAKUŞ H., YILDIZ C., KARAMAN N., et al.
1st Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2017), 22 - 24 Mayıs 2017, ss.60-61, (Özet Bildiri)
2016
201621. Preschoolers Scientific Process Skills in Playtime Activities: Case Study
AKYOL T., ERKAN N. S.
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. School Readines in Turkey Are Bilingual Children ready or not
KOŞAN Y., ERKAN N. S.
xıı. International Congress of Qualitiative Inquiry, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. First Grade Students Perceptions About Their Preschool And Elementary School Experience
ERKAN N. S., TARMAN İ., ŞANLI Z. S., KOŞAN Y., ÖMRÜUZUN I.
xıı. International Congress of Qualitiative Inquiry, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. Okul Öncesi Eğitimi ve İlkokul Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okula Hazırbulunuşluğa Yönelik Görüşlerinin Karşılaştırılması
ERKAN N. S., YAZICI D. N., ÖZKAN F.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
2016
201625. Working and Nonworking Mother s Views about Preschool Education
ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.
International Conference on Humanities and Educational Research, Washington, Kiribati, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201626. Working and Non working Mothers View about Preschool Education
ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.
2016 Interntional Conference on Humanities and Education Research, Washington, Kiribati, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201627. Working and nonworking mothers views about preschool education
ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.
International Conference on Humanities and Educational Research, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201628. WORKİNG AND NON WORKİNG MOTHERS views about preschool education
ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü.
ICHER 2016, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201629. Working and Nonworking Mothers Views about Preschool Education
ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.
International Conference on Humanities and Educational Research, Washington, Kiribati, 25 - 28 Şubat 2016, ss.180-194, (Tam Metin Bildiri)
2015
201530. Preschool children’s epistemological views and epistemological views model at Euclidean geometry
GÜNEŞ G., ERKAN N. S.
New Year’s Academic Conference on Social Sciences and Humanities, Prag, Çek Cumhuriyeti, 30 - 31 Aralık 2015, ss.135-143, (Tam Metin Bildiri)
2015
201531. Preschool Children s Epistemological Views Model at Euclidean Geometry
GÜNEŞ G., ERKAN N. S.
New Years Academic Conference on Social Siences and Humanities, Chech Republic, Prague, 30 Aralık - 31 Ocak 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. Determine the teachers and parents attitudes to home visits in earlychildhood education
ERKAN N. S., TARMAN İ., ışıl ö., KOŞAN Y., KURU N., KAYMAK S.
Eleventh Congress of Qualitative Inquiry, 20 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. Okul öncesi çocuklarının öğrenme stillerinin cinsiyet değişkenine göre incelenmesi
GÜNEŞ G., ERKAN N. S.
II. Eurasian Educational Research Congress/2. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJERCongress 2015), Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.344-346, (Tam Metin Bildiri)
2015
201534. Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Katılım Kavramları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
ERKAN N. S., AKYOL T.
II. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201435. Reliability and validity of a scale for Turkish parent’s school selection of 60-72 months children
KANAT K., AKGÜL E., YAZICI D. N., DERELİ F., YILMAZ A., ERKAN N. S.
12th Hawaii International Conference on Education, Honolulu, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ocak 2014, ss.20, (Özet Bildiri)
2019
201936. DENOKRATİK DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
KENT KÜKÜRTCÜ S., SEYFELİ Y., ERKAN N. S.
ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMLAR KONGRESİ, 27 - 29 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Erken Çocukluk Gelişimi ve Önemi
Erkan N. S., Çınar Karasu K. T.
Aileler ve Eğitimciler İçin Erken Çocukluk Eğitiminde Temel Konular, Aküzüm,Cemal; Kuru,Nilüfer; Saraçoğlu,Mehtap, Editör, NOBEL, Ankara, ss.1-11, 2022
2022
20222. STEM'de Sanat
Kerigan B., Erkan N. S. (Editör)
"OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE VE İLKOKULDA STEM / Stem In The Primary Curriculum", Nefise Semra Erkan,İlknur Tarman, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.153-168, 2022
2022
20223. OKULA HAZIR BULUNUŞLUK
ERKAN N. S., TARMAN İ., SEÇİM E. S.
AİLELER VE EĞİTİMCİLER İÇİN ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE TEMEL KONULAR, Aküzüm, C., Kuru, N., Saraçoğlu, M., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.199-220, 2022
2022
20224. ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ VE ÖNEMİ
ERKAN N. S., Çınar Karasu K. T.
AİLELER ve EĞİTİMCİLER İÇİN ERKEN ÇOCUKLK EĞİTİMİNDE TEMEL KONULAR, Aküzüm, C., Kuru, N., Saraçoğlu, M., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-11, 2022
2022
20225. The Life Skills Program's Effects on Life Skills, Self-conceptions And Social Emotional Compatibility Levels of Children
TOPCU BİLİR Z., ERKAN N. S.
INTERNATIONAL RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES, BAY, E., Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.206-227, 2022
2020
20206. Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi ve Önemi
ERKAN N. S., Uludağ G.
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Gonca Uludağ, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-31, 2020
2020
20207. Aile ve Aile Eğitimi ile İlgili Temel kavramlar
ERKAN N. S.
AİLE EĞİTİMİ ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, Temel, Z. Fulya,, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-34, 2020
2020
20208. Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi ve Önemi
ULUDAĞ G., ERKAN N. S.
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi - “Çocuğun Keşif Yolculuğu”, Uludağ, Gonca, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-31, 2020
2018
20189. Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitimin Çocukların Katılım Düzeylerine Etkisi
AKYOL T., ERKAN N. S.
Eğitim Bilimlerinde Örnek Araştırmalar, İşcan, Adem, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.279-292, 2018
2018
201810. Bilgi işlem kuramı
DURMUŞOĞLU M. C., ERKAN N. S.
Eğitim Psikolojisi, Nerimal Aral, Tayip Duman, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.378-402, 2018
2017
201711. Bilgi İşlem Kuramı
ERKAN N. S., DURMUŞOĞLU M. C.
Eğitim Psikolojisi, Neriman Aral, Tayyip Duman, Editör, PegemA, Ankara, ss.380-405, 2017
2016
201612. okula geçiş algılar beklentiler deneyimler
ERKAN N. S., BİLİR SEYHAN G., KORKMAZ A., ALAN Ü., AKASLAN N., DEMİRTAŞ ZORBAZ S.
nobel akademik yayıncılık, 2016
2016
201613. Okula Başlamada Toplumun Bakış Açısı
ERKAN N. S., BİLİR SEYHAN G., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., AKALIN N., ALAN Ü.
Okula Geçiş: Algılar, Beklentiler, Deneyimler, Erkan, Nefise Semra, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.152-186, 2016
2009
200914. Eğitim Bilimine Giriş
AKKOYUNLU B., Filiz B., Seferoğlu S. S., Tazebay A., Kelecioğlu H., ERKAN N. S., et al.
Kriter Yayınevi, İstanbul, 2009