Prof. Dr. NEFİSE SEMRA ERKAN


SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ÇOCUK GELİŞİMİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Okul Öncesi Eğitim, Özel Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Semra ERKAN, Erkan Nefise Semra, Nefise Semra Erkan, Semra Erkan, Erkan Semra

Metrikler

Yayın

102

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

9

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

49

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

8

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

44

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

47

Proje

1

Tez Danışmanlığı

21

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1985 - 1988

1985 - 1988

Doktora

Ankara Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye

1975 - 1975

1975 - 1975

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1970 - 1975

1970 - 1975

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Okul Öncesi Eğitim

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İstanbul Gelişim Üniversitesi, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ÇOCUK GELİŞİMİ

2012 - 2019

2012 - 2019

Prof. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2005 - 2012

2005 - 2012

Doç. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

1994 - 2005

1994 - 2005

Yrd. Doç. Dr.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

1991 - 1994

1991 - 1994

Öğretim Görevlisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

1997 - 1998

1997 - 1998

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Hacettepe Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

AİLE EĞİTİMİ

BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM

OKUL ÖNCESİ VE OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM

Lisans

Lisans

BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM

SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (52)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (23)

2023

2023

7. Okula Uyum

ERKAN N. S.

e-Sağlık Çocuk Gelişimi Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.46-54, 2023 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

2. Anne Baba Çocuk İletişimi ile 60-72 Aylık Çocukların Sağlık Eğitimi Bilgileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Elkin N., Kerigan B., Bingöl H. Z., Çelik Uçuran Ş., Çelik B., Erkan N. S.

Uluslararası 6. Çocuk Gelişimi Kongresi Selçuk Üniversitesi, Konya “Köklerden Geleceğe; Çocuğun Korunması ve Refahı”, Konya, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Anasınıfı ve Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okula Hazırlığa ilişkin Algıları.

Erkan N. S., Elkin N., Kavgaoğlu D., Öcal S., Kerigan B.

VII.th International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.56-57, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

4. Anasınıfı ve Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okula Hazırlığa İlişkin Algıları

ERKAN N. S., ELKİN N., KAVGAOĞLU D., ÖCAL S., KERİGAN B.

VII International Eurasian Educational Research Congress, 2020, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

5. Ebeveynlerin Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Algılarının İncelenmesi.

ERKAN N. S., ELKİN N., ÖCAL S., KERİGAN B.

VII International EurasianEducational Research Congress, 2020, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Okul Öncesi Eğitimin Okula Hazırlığa Etkisi

ERKAN N. S.

6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

8. Okul Öncesi Eğitim Kurumu Yöneticilerinin ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Sınıf Dışı Öğrenme Ortamları

AKYOL T., ERKAN N. S.

Uluslararası Sınıfdışı Öğrenme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

9. Okul öncesi öğretmenlerinin eğitimde aile katılımına ilişkin görüşleri

ULUDAĞ G., ERKAN N. S., KARAMAN S.

V. International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİMDE AİLE KATILIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

ULUDAĞ G., ERKAN N. S., KARAMAN S.

Vth International Eurasian Educational Research Congress , 2019, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitimde Aile Katılımına İlişkin Görüşleri

ULUDAĞ G., ERKAN N. S., KARAMAN S.

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1843-1845, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Aile Katılım Çalışmalarıyla Desteklenen Sınıf İçi Fen Etkinliklerine İlişkin Ebeveyn Görüşleri

ULUDAĞ G., ERKAN N. S.

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.312-313, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Etkinlikler İçeren Fen Eğitimi Programına İlişkin Ebeveyn Görüşleri

ULUDAĞ G., ERKAN N. S.

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.311-312, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Harita ve Küre Kullanımı Eğitiminin Beş Yaş Çocuklarının Harita ve Küre Okuma ve Yorumlama Becerilerine Etkisi

ERKAN N. S., TARMAN İ.

V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Mozaik ve Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitimin Çocukların Katılım Düzeylerine Etkisi

AKYOL T., ERKAN N. S.

5. Uluslararası Okul öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Fen Eğitiminde Kullanılmasının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi

ULUDAĞ G., ERKAN N. S.

V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.388-389, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Bariş Eği̇ti̇mi̇ne Yöneli̇k Görüşleri̇

ERKAN N. S., KARTALTEPE O.

V. Uluslarası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Erken Çocuklukta Kimine Göre Kaygı- Farklılıklara Saygı: Atölye Çalışması Örneği

UYSAL H., YAZICI D. N., AKGÜL E., KARAKUŞ H., YILDIZ C., KARAMAN N., et al.

1st Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2017), 22 - 24 Mayıs 2017, ss.60-61, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Preschoolers Scientific Process Skills in Playtime Activities: Case Study

AKYOL T., ERKAN N. S.

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. School Readines in Turkey Are Bilingual Children ready or not

KOŞAN Y., ERKAN N. S.

xıı. International Congress of Qualitiative Inquiry, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. First Grade Students Perceptions About Their Preschool And Elementary School Experience

ERKAN N. S., TARMAN İ., ŞANLI Z. S., KOŞAN Y., ÖMRÜUZUN I.

xıı. International Congress of Qualitiative Inquiry, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. Working and Nonworking Mother s Views about Preschool Education

ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.

International Conference on Humanities and Educational Research, Washington, Kiribati, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

26. Working and Non working Mothers View about Preschool Education

ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.

2016 Interntional Conference on Humanities and Education Research, Washington, Kiribati, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

27. Working and nonworking mothers views about preschool education

ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.

International Conference on Humanities and Educational Research, 25 - 28 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

29. Working and Nonworking Mothers Views about Preschool Education

ERKAN N. S., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., BİLİR SEYHAN G., ALAN Ü., AKASLAN N.

International Conference on Humanities and Educational Research, Washington, Kiribati, 25 - 28 Şubat 2016, ss.180-194, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

30. Preschool children’s epistemological views and epistemological views model at Euclidean geometry

GÜNEŞ G., ERKAN N. S.

New Year’s Academic Conference on Social Sciences and Humanities, Prag, Çek Cumhuriyeti, 30 - 31 Aralık 2015, ss.135-143, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

31. Preschool Children s Epistemological Views Model at Euclidean Geometry

GÜNEŞ G., ERKAN N. S.

New Years Academic Conference on Social Siences and Humanities, Chech Republic, Prague, 30 Aralık - 31 Ocak 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. Okul öncesi çocuklarının öğrenme stillerinin cinsiyet değişkenine göre incelenmesi

GÜNEŞ G., ERKAN N. S.

II. Eurasian Educational Research Congress/2. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJERCongress 2015), Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.344-346, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

34. Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Katılım Kavramları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

ERKAN N. S., AKYOL T.

II. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

35. Reliability and validity of a scale for Turkish parent’s school selection of 60-72 months children

KANAT K., AKGÜL E., YAZICI D. N., DERELİ F., YILMAZ A., ERKAN N. S.

12th Hawaii International Conference on Education, Honolulu, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Ocak 2014, ss.20, (Özet Bildiri)

2019

2019

36. DENOKRATİK DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

KENT KÜKÜRTCÜ S., SEYFELİ Y., ERKAN N. S.

ERCİYES BİLİMSEL ARAŞTIRMLAR KONGRESİ, 27 - 29 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Erken Çocukluk Gelişimi ve Önemi

Erkan N. S., Çınar Karasu K. T.

Aileler ve Eğitimciler İçin Erken Çocukluk Eğitiminde Temel Konular, Aküzüm,Cemal; Kuru,Nilüfer; Saraçoğlu,Mehtap, Editör, NOBEL, Ankara, ss.1-11, 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

2. STEM'de Sanat

Kerigan B., Erkan N. S. (Editör)

"OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE VE İLKOKULDA STEM / Stem In The Primary Curriculum", Nefise Semra Erkan,İlknur Tarman, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.153-168, 2022

2022

2022

3. OKULA HAZIR BULUNUŞLUK

ERKAN N. S., TARMAN İ., SEÇİM E. S.

AİLELER VE EĞİTİMCİLER İÇİN ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE TEMEL KONULAR, Aküzüm, C., Kuru, N., Saraçoğlu, M., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.199-220, 2022

2022

2022

4. ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ VE ÖNEMİ

ERKAN N. S., Çınar Karasu K. T.

AİLELER ve EĞİTİMCİLER İÇİN ERKEN ÇOCUKLK EĞİTİMİNDE TEMEL KONULAR, Aküzüm, C., Kuru, N., Saraçoğlu, M., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-11, 2022

2022

2022

5. The Life Skills Program's Effects on Life Skills, Self-conceptions And Social Emotional Compatibility Levels of Children

TOPCU BİLİR Z., ERKAN N. S.

INTERNATIONAL RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES, BAY, E., Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.206-227, 2022

2020

2020

6. Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi ve Önemi

ERKAN N. S., Uludağ G.

Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Gonca Uludağ, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-31, 2020

2020

2020

7. Aile ve Aile Eğitimi ile İlgili Temel kavramlar

ERKAN N. S.

AİLE EĞİTİMİ ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, Temel, Z. Fulya,, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-34, 2020

2020

2020

8. Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi ve Önemi

ULUDAĞ G., ERKAN N. S.

Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi - “Çocuğun Keşif Yolculuğu”, Uludağ, Gonca, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-31, 2020

2018

2018

9. Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitimin Çocukların Katılım Düzeylerine Etkisi

AKYOL T., ERKAN N. S.

Eğitim Bilimlerinde Örnek Araştırmalar, İşcan, Adem, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.279-292, 2018

2018

2018

10. Bilgi işlem kuramı

DURMUŞOĞLU M. C., ERKAN N. S.

Eğitim Psikolojisi, Nerimal Aral, Tayip Duman, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.378-402, 2018

2017

2017

11. Bilgi İşlem Kuramı

ERKAN N. S., DURMUŞOĞLU M. C.

Eğitim Psikolojisi, Neriman Aral, Tayyip Duman, Editör, PegemA, Ankara, ss.380-405, 2017

2016

2016

13. Okula Başlamada Toplumun Bakış Açısı

ERKAN N. S., BİLİR SEYHAN G., KORKMAZ A., DEMİRTAŞ ZORBAZ S., AKALIN N., ALAN Ü.

Okula Geçiş: Algılar, Beklentiler, Deneyimler, Erkan, Nefise Semra, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.152-186, 2016


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 49

h-indeksi (SCOPUS): 4