Education
2008 - 2013
2008 - 2013Doctorate
Marmara University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Genel Gazetecilik (Dr), Turkey
1999 - 2007
1999 - 2007Postgraduate
Marmara University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri (Yl) (Tezli), Turkey
1995 - 1999
1995 - 1999Undergraduate
Marmara University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Turkey
Dissertations
2013
2013Doctorate
Sosyal devlet bağlamında yazılı basında sosyal sorumluluk kampanyaları: Hürriyet ve Milliyet gazeteleri
Marmara University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Genel Gazetecilik (Dr)
2007
2007Postgraduate
Türkiye'de müzik endüstrisi'nin gelişimi
Marmara University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri (Yl) (Tezli)
Academic Positions
2013 - Present
2013 - PresentIstanbul Gelisim University, İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Managerial Experience
2021 - Present
2021 - PresentHead of Department
Istanbul Gelisim University
2015 - 2018
2015 - 2018Deputy Head of Department
Istanbul Gelisim University
Courses
Postgraduate
Postgraduate
KRİZDE İLETİŞİM
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
KÜRESEL MARKALAR ANALİZİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ
KURUMSAL İLETİŞİMDE VAKA ANALİZLERİ
HALKLA İLİŞKİLERDE DURUM VE VAKA ANALİZİ II
HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI VE ÖRNEK OLAYLAR
STRATEJİK KURUMSAL İLETİŞİM
SEMİNER
SAĞLIK KURULUŞLARINDA HALKLA İLİŞKİLER
SOSYAL SORUMLULUK VE İŞ AHLAKI
SOSYAL SORUMLULUK VE İŞ ETİĞİ
POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA
Undergraduate
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Undergraduate
MEDYA EKONOMİ POLİTİĞİ
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ
REKLAM YAZARLIĞI
SİYASAL İLETİŞİM
REKLAMCILIK
MEDYA VE SİYASET
REKLAM KAMPANYALARI
YARATICI REKLAM STRATEJİLERİ
REKLAMCILIĞA GİRİŞ
İLETİŞİM ETİĞİ
İLETİŞİM BİLİMLERİNDE İKNA KURAMLARI
MEDYA VE SİYASAL İLETİŞİM
KURUMSAL İLETİŞİM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
YENİ MEDYADA REKLAMCILIK
ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
MEDYA VE REKLAMCILIK
REKLAM YÖNETİMİ
REKLAM ANALİZİ
REKLAM ÇÖZÜMLEMELERİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
GERİLLA PAZARLAMA
MEDYA ANALİZİ
SOSYAL MEDYA
MEDYA VE TOPLUM
SOSYAL SORUMLULUK
İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ VE İKNA KURAMLARI
HALKLA İLİŞKİLERDE PLANLAMA VE YÖNETİM
STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Articles Published in Other Journals
2023
2023LİDER VE FANATİZM AÇISINDAN AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ KONGRE BASKINI SÜRECİNDE DONALD TRUMP’IN TWEETLERİNİN İNCELENMESİ
TUNÇAY E., BAĞCAN S., SAVAŞ S.
Tarih Okulu Dergisi
, vol.16, no.65, pp.1724-1761, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2022
2022A MULTIDIMENSIONAL MARKETING COMMUNICATION MODEL ON SOCIAL MEDIA FOR GLOBAL BRANDS: THE CASE OF COCA-COLA TURKEY
Bağcan S., Duygun A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN, ART AND COMMUNICATION (TOJDAC) , vol.12, no.2, pp.469-482, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021KURUMLARIN TOPLUMSAL KONULARDA TEPKİSİNİ REKLAMLARDA GÖZLEMLEMEK: COVID 19 ÇIKIŞ VE İLK TEPE NOKTASINI İÇEREN SÜREÇTE REKLAMLARIN İNCELENMESİ
BAĞCAN S.
Tarih Okulu Dergisi (Journal of History School) , vol.14, no.52, pp.2211-2245, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021OBSERVING THE LEADER'S INTERVENTION TO DEMOCRACY ON SOCIAL MEDIA: AN ANALYSIS OF THE TWEETS OF TRUMP AND BIDEN ON TWITTER IN THE 2020 US PRESIDENTIAL ELECTIONS IN TERMS OF CONTENT AND SENTIMENT ANALYSIS
Bağcan S., Tunçay E., Savaş S.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN, ART AND COMMUNICATION (TOJDAC)
, vol.11, no.3, pp.1073-1097, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021SAVAŞ PROPAGANDASINI ANLAMAYA ÇALIŞMAK: ÇANAKKALE SAVAŞI’NDA ANZAKLAR VE SAVAŞ POSTERLERİ
BAĞCAN S.
Akademik Hassasiyetler
, vol.8, no.15, pp.233-268, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021KABİN İÇİ HİZMET KALİTESİNİN YOLCU MEMNUNİYETİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ŞEN Ç., BAĞCAN S.
The Journal of Academic Social Sciences , vol.113, no.113, pp.333-357, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Intercultural Communication and Crisis Management Ikea Case Study
AKÇAY D., BAĞCAN S.
Global Media Journal Turkish Edition , vol.7, no.13, pp.169-187, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2021
2021DİJİTAL OYUNLARDA HEGEMONYAL MESAJ AKTARIMI
BAĞCAN S.
5. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (ICAR), İstanbul, Turkey, 19 April 2021, pp.74, (Summary Text)
2019
2019YENİ MEDYA ve YAPAY ZEKÂNIN PAZARLAMA İLETİŞİMİ AÇISINDAN KULLANIMI (USE of NEW MEDIA and AI in TERMS of MARKETING COMMUNICATION)
BAĞCAN S.
Dijital Dönüşüm ve İnovasyon: 4. Uluslararası Yeni Medya Konferansı (Digital Transformation and Innovation: 4th International New Media Conference, İstanbul, Turkey, 25 - 26 April 2019, pp.75-77, (Summary Text)
2018
2018Rise of the Image in Political Communication, Siyasal İletişimde İmajın Yükselişi
BAĞCAN S.
Current Debates in Social Sciences,IJOPEC, 19-21 Nisan 2018, İstanbul, Turkey, 19 April 2018, pp.332, (Summary Text)
2017
2017DÜNYADA POPÜLER MÜZİĞİN GELİŞİMİ VE TÜRKİYE
BAĞCAN S.
2. ULUSLARARASI İLETİŞİM, EDEBİYAT, MÜZİK VE SANAT ÇALIŞMALARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, Kocaeli, Turkey, 26 October 2017, pp.71-72, (Summary Text)
2014
2014A multi dimensional big picture of CSR Top 50 companies in Turkey
BAĞCAN S.
International Conference on the Restructuring of the Global Economy (ROGE), Cambridge, UK 4, Cambridge, Canada, 23 - 24 June 2014, vol.5, pp.444-453, (Full Text)
Books
2021
2021Ekonomi̇ Poli̇ti̇k ve Strateji̇k Yöneti̇m Çerçevesi̇nde Strateji̇k Halkla İli̇şki̇ler: Coca Cola - Afri̇ka’ya İnanmak İçi̇n Bir Mi̇lyar Neden Kampanyası Anali̇zi
Bağcan S.
in: İşletme ve İktisadî Bilimler Araştırmaları, Ünvan,Yüksel Akay, Editor, Livre De Lyon, Lyon, pp.130-171, 2021
2021
2021Küresel Markaların Glokal İletişim Stratejisi ve Reklamlar Bağlamında İncelenmesi: Coca Cola ve Çin Örneği
BAĞCAN S.
in: KÜRESEL MARKALAR BAĞLAMINDA BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ, Bağcan, Sarp, Editor, Kriter, İstanbul, pp.1-42, 2021
2020
2020Sosyal Medyada Kriz İletişimi
BAĞCAN S.
in: FARKLI YÖNLERİ İLE KRİZ VE İLETİŞİMİ, Aydınalp Ilıcak, Güzin Ş., Editor, Nobel, Ankara, pp.153-172, 2020
2020
2020Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Küresel Sosyo Ekonomik, Politik Sistemi
BAĞCAN S.
in: İDARİ BİLİMLERDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR, Karaman, Davut; Arslan, Emre Ömer, Editor, Livre De Lyon, Lyon, pp.115-139, 2020
2018
2018Gazete El Değiştirmelerinin Kendi Kampanyalarına Etkisini İnternet ve Sosyal Medyada Gözlemlemek: Hürriyet ve Milliyet Gazetesi Örnekleri
BAĞCAN S.
in: Dijital Medya ve Gazetecilik, Olcay Uçak, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.239-250, 2018
2018
2018Türkiye’de Fuarcılık Sektörünün 5 Yıllık Genel Değerlendirmesi (2013-2017)
BAĞCAN S.
in: Muhasebe, Finans ve İktisat Araştırma Örnekleri, Al Acaravcı, Editor, Nobel, Ankara, pp.505-527, 2018
2018
2018Türkiye Basketbol Süper Ligi Sponsorluğunun Kurumsal Yönetişim Açısından Değerlendirilmesi
BAĞCAN S.
in: YÖNETİŞİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR, Ekin Volkan, Çevik Çedikçi Tuğçe, Editor, Kriter, İstanbul, pp.131-146, 2018
Peer Reviews in Scientific Publications
January 2025
January 2025Dicle Akademi Dergisi
National Scientific Refreed Journal
January 2025
January 2025Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
National Scientific Refreed Journal
October 2024
October 2024Turkish Online Journal of Design Art and Communication
Other Indexed Journal
August 2024
August 2024İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
National Scientific Refreed Journal
May 2024
May 2024Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
Journal Indexed in ESCI
May 2024
May 2024İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
National Scientific Refreed Journal
December 2023
December 2023International Journal of Social Inquiry
National Scientific Refreed Journal
December 2023
December 2023İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
National Scientific Refreed Journal
May 2023
May 2023Turkish Online Journal of Design Art and Communication
National Scientific Refreed Journal
Citations
Total Citations (SCOPUS): 1
h-index (SCOPUS): 1
Jury Memberships
May-2023
May 2023Assistant Professorship Appointment Committee
Yeniden Atanmaya İlişkin Jüri Üyeliği - İstanbul Gelişim Üniversitesi
April-2023
April 2023Assistant Professorship Appointment Committee
Doktor Öğretim Üyesi Atamasına İlişkin Jüri Üyeliğiniz - İstanbul Gelişim Üniversitesi
February-2023
February 2023