Prof. Dr. KENAN AYDIN


İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), İşletme


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama

Metrikler

Yayın

91

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

6

Atıf (Scopus)

46

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

24

Proje

8

Tez Danışmanlığı

30

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1989 - 1992

1989 - 1992

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Siyaset (Dr), Türkiye

1985 - 1987

1985 - 1987

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1974 - 1979

1974 - 1979

Lisans

Türkiye Ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, Türkiye Ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1992

1992

Doktora

Perakendecilik ve Türkiye'de departmanlı mağaza müşterilerinin sosyo-ekonomik özelliklerinin araştırılması Sürdürülebilir Kalkınma

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Siyaset (Dr)

1987

1987

Yüksek Lisans

Yönetimde yetki devri ve Gima uygulaması

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME

2025 - 2025

2025 - 2025

Prof. Dr.

İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Sorumluluk Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2011 - 2022

2011 - 2022

Prof. Dr.

Yıldız Teknik Üniversitesi, İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dekan

İstanbul Gelişim Üniversitesi, İKTİSADİ İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME

2013 - 2020

2013 - 2020

Dekan

Yıldız Teknik Üniversitesi

2011 - 2013

2011 - 2013

Dekan Yardımcısı

Yıldız Teknik Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Global Pazarlama

Stratejik Perakende Yönetimi

Küresel Pazarlama

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Stratejik Pazarlama Yönetimi

Lisans

Lisans

Satış Yönetimi

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

Endüstri 4.0 devrimi ve uygulamaları ile etkilerinin incelenmesi

KENAN A. (Danışman)

D.YAPAR(Öğrenci)

2010

2010

Yüksek Lisans

Yalova ili kivi yetiştiricilerinin pazarlama sorunları

KENAN A. (Danışman)

İ.TOPAL(Öğrenci)

2007

2007

Yüksek Lisans

Perakende sektöründe fiyatlandırma ve bir örnek olay

KENAN A. (Danışman)

T.SAN(Öğrenci)

2007

2007

Yüksek Lisans

Marka algılaması ve örnek bir olay inceleme

KENAN A. (Danışman)

İ.TAMER(Öğrenci)

2006

2006

Yüksek Lisans

Perakendecilikte mağaza yer seçimi ve Kocaeli'de örnek bir uygulama

KENAN A. (Danışman)

H.ALPAY(Öğrenci)

2003

2003

Yüksek Lisans

Ailenin seçmen davranışları üzerindeki etkisi

KENAN A. (Danışman)

V.ÖZBEK(Öğrenci)

1999

1999

Yüksek Lisans

Değişim ve organizasyon (Doğtaş'ta bir inceleme)

KENAN A. (Danışman)

Y.PEKMEZCAN(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (38)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (26)

2022

2022

5. A Strategic Base in the Global Supply Chain: Türkiye

Aydın K.

Studia Europejskie , cilt.26, sa.3, ss.117-141, 2022 (Hakemli Dergi) Sürdürülebilir Kalkınma

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Türkiye Kooperatifçiliğinde Güncel Konular ve Geleceğe Yönelik Eğilimler: 2025 Perspektifi

Aydın K., Akçadağ Alagöz E., Gümüş İ., Kaya Deniz A., Makar Çelik Z.

27. Milletlerarası Türk Kooperatifçilik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2025, ss.1, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

2. İklim Kriziyle Mücadelede Döngüsel Ekonomi Yaklaşımı: Sürdürülebilirlik Perspektifinden Bir Değerlendirme

Aydın K., Kantarcı T.

9. International Mediterranean Social Sciences Congress, Podgorica, Karadağ, 15 - 16 Mayıs 2025, ss.47-48, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. FİNANSAL GELİŞME VE YOKSULLUK ARASINDAKI İLİŞKİ: CIVETS ÜLKELERI İÇİN ASİMETRİK BİR ANALİZ

Aydın K., Kantarcı T.

13th INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Tekirdağ, Türkiye, 17 - 18 Ekim 2024, ss.694-702, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN “YEŞİL LOJİSTİK” UYGULAMALARI

Aydın K., Kantarcı T.

INTERNATIONAL CONGRESS OF RECYCLING ECONOMY & SUSTAINABILITY POLICY, Baku, Azerbaycan, 12 Ekim 2023, ss.106-107, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Kahramanmaraş Depremlerinde Sağlık Hizmetlerinin Sunumu ve Organizasyonu

Avcıl S., Aydın K.

INTERNATIONAL CONGRESS ON EURASIAN ECONOMIES 2023, İzmir, Türkiye, 19 - 20 Eylül 2023, ss.18-27, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

6. Bir Kuşak Bir Yol Projesi’nde Orta Asya Ülkelerinin Konumu ve Önemi

Aydın K., Avcıl S.

ON EURASIAN ECONOMIES 2022, Baku, Azerbaycan, 20 - 22 Eylül 2022, ss.130-138, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

7. Factors that Affecting Intention to Purchase on Mobile Retailing and Analysis a New Model via Structural Equation Model (SEM)

Aydın K.

31st EBES Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2020, ss.38-39, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Dördüncü Parti Lojistik Hizmet Sağlayıcılarının Yetenek Boyutlarına İlişkin Bir Araştırma

Aydın K.

2.Ulaştırma ve Lojistik Ulusal Kongresi, Sakarya, Türkiye, 22 Kasım 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. A Conceptual Study on Fourth Party Logistics Activities in Turkey

Aydın K., Kalkan B.

IV. INTERNATIONAL CAUCASUS-CENTRAL ASIA FOREIGN TRADE AND LOGISTICS CONGRESS, Aydın, Türkiye, 07 Eylül 2018, ss.391-401, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

10. Moda Perakendeciliği Sürdürülebilir Olabilir Mi?

Aydın K., Köse Ş. G.

23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 Haziran 2018, ss.470-486, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

12. “Follow Me and Like My Stories!”: Parasocial Relationships viaStorytelling on Social Media

AYDIN K., AYAR H.

3rd ANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES(AICSS), 26 - 27 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

13. The AKP, Religious Freedom and Non-Muslim Minorities

ÖZTIĞ L. İ., AYDIN K.

3rd Annual International Conference on Social Sciences (AICSS), 26 - 27 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. The Impact of Marketing Culture on Job Satisfaction An Empirical Study in Service Sector

YILDIRIM S., ACARAY A., AYDIN K.

2nd Annnual InternationalConference on Social Sciences., 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. A Retail Selection Problem with Generic Fuzzy Analytic Hierarcy Process

BULUT E., AYDIN K.

2nd Annnual International Conference on Social Sciences., 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

16. An Emprical Analysis of Productivity Growth in a Turkey Retail Chain Use Malmquist Productivity Index Istanbul Case

AYDIN K., MUHAMMET ALİ T., CHAM O.

2ndAnnnual International Conference on Social Sciences., 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

17. Political Risk Perception and Management Strategies of Turkish Construction Firms Operating in Libya

Aydın K., Öztığ L. İ.

1st International Annual Meeting of Sosyoekonomi Society, Munich, Almanya, 29 - 30 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. The Advantages and Challenges of Radio Frequency Identification Devices RFID in Fast Moving Consumer Goods FMCG Industry

AYDIN K., KARAMAN AKGÜL A.

PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

19. The Moderating Effects of Price Aversion Value Optimization and Conspicuousness Motivations on Price Perceived Quality Relationship

Koç Ü., AYDIN K.

PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

20. Female Decision Making Styles for Ready Made Clothing

YILDIRIM S., AYDIN K., USTAAHMETOĞLU E.

PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

21. The Economic Impact of the Suitcase Trade on Foreign Trade a Regional Analysis of the Laleli Market

AYDIN K., BULUT E., ÖZTIĞ L. İ.

PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

22. The Role of Consumer Trust in Internet Shopping: A Comparative Study in Turkey and Bosnia and Herzegovina

Aydın K., Altan M., Rovčanin M., Duman T.

International Conference on Economic and Social Studies, Sarajevo, Bosna-Hersek, 08 Nisan 2013, ss.12, (Özet Bildiri)

2012

2012

23. Mobile Marketing , Mobile Games and Inclination of The Turkish Young People

Aydın K.

ITAM8-International Conference On IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

24. Service Quality Performance In A High-Tech Investments' Sector: A Sample From Airline Firm

Aydın K.

ITAM8-International Conference on IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

25. The Theorical Framework for Usage of RFID Technology in Retail Sector

Aydın K.

ITAM8-International Conference On IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

26. A dynamic retail monitoring and control system

Yılmaz R., Mendi E., Aydın K., Bayrak C.

2012 IEEE 16th International Conference on Intelligent Engineering Systems (INES), Lisbon, Portekiz, 13 Haziran 2012, ss.453-455, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

27. The Role of Popular TV Series and TV Series Characters in Creating Brand Awareness

Aydın K.

World Conference on Business, Economics and Management, İstanbul, Türkiye, 01 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

28. Customer Behavior Analysis via Real-Time Location Systems

Aydın K.

17th Recent Advances in Retailing&Services Science Conference, İstanbul, Türkiye, 01 Temmuz 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

29. “The Measurement of Service Quality with Servqual for Different Airline Travel Firms”,

Aydın K.

17th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

30. “Attitude of Master’s Students, Through E-Learning Towards E-Learning”

Aydın K.

E-Business Review, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

31. Uluslararası Marka Yaratma Sürecinde Bir Model: Turquality

Aydın K.

2nd International Congress on Entrepreneurship, İzmir, Türkiye, 01 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

32. Development of Private Label in Turkey

Aydın K.

7th International Congress Marketing Trends, Venice, İtalya, 01 Ocak 2008, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

33. Supermarket Chains & Technology Usage in Turkey

Aydın K.

Eirass (European Institute of Retailing and Services Studies) San Francisco Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

34. Service Quality Measurement For A Foundation University In Turkey

Aydın K.

Eirass (European Institute of Retailing and Services Studies) San Francisco Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

35. Perakende Ticaret Literatürü Üzerine Konusal Bir Bibliyografya Çalışması

Aydın K.

12. Ulusal Pazarlama Kongresi, Sakarya, Türkiye, 01 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

36. Seyahat İşletmelerinin 5 Yıldızlı Otelleri Konumlamaları (İstanbul İli Örneği)”

Aydın K.

11. Ulusal Pazarlama Kongresi, İzmir, Türkiye, 01 Haziran 2006, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

37. “Retail Market Strategy”

Aydın K.

International Strategic Management Conference, Çanakkale, Türkiye, 23 Haziran 2005, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

38. Regional Integration and Trade Blocs

Aydın K.

1th International Silk Road Conference, Tbilisi, Gürcistan, 01 Haziran 2003, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

39. “Mobilizing World: New Challenges for Advertising”

Aydın K.

E-Business Review, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2003, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. The Relationship Between FinTech and Financial Sustainability: Turkey Case

Yıldırım S., Kantarcı T., Yıldırım D. Ç., Aydın K.

Fintech for ESG and the Circular Economy, Ernesto D.R. Santibanez Gonzalez,Vinay Kandpal,Peterson K. Ozili,Prasenjit Chatterjee, Editör, John Wiley & Sons, Massachusetts, ss.31-47, 2024

2023

2023

2. Female Entrepreneurs and Employees Among the Economy: Selected Indicators From Turkey

Aydın K., Kantarcı T., Yıldırım S.

Female Entrepreneurship as a Driving Force of Economic Growth and Social Change, Ana Dias Daniel,Cristina Fernandes, Editör, IGI, Pennsylvania, ss.111-135, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

3. E-Commerce

Aydın K.

E-Business, Prof.Dr. Arzu KARAMAN AKGÜL, Editör, Anadolu Unıversıty, Eskişehir, ss.147-173, 2021

2020

2020

4. Karadeniz Çevresinin Turizm Potansiyeli: Gümüşhane Örneği

Aydın K.

Bölgesel ve Uluslararası İşbirliği Sahası Olarak Karadeniz, Mehmet Hacısalihoğlu, Editör, TDV Yayın Matbaacılık Ve Ticaret İşletmesi , İstanbul, ss.155-176, 2020

2019

2019

5. Güncel Pazarlama Konuları Örnek Olaylarla

AYDIN K.

Beta Yayım Dağıtım A.Ş., 2019

2019

2019

7. Marketing Communications and Experiential Marketing in the Context of Augmented Reality

Aydın K.

Contemporary Issues in Behavioral Finance, Simon Grima,Ercan Özen,Hakan Boz,Jonathan Spiteri,Eleftherios Thalassinos, Editör, Emerald Publishing Limited, York, ss.153-162, 2019

2013

2013

8. Perakende Ürün Yönetiminde Karar Vericiler

AYDIN K.

Perakendecilikte Ürün Yönetimi, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.22-41, 2013

2013

2013

9. Perakende Ürün Yönetimine Giriş

Aydın K.

Perakende Ürün Yönetimi, Erdoğan Z.,Özata F.Z., Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-21, 2013

2013

2013

10. Küresel Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler

Aydın K.

Stratejik Küresel Pazarlama, Timur N.,Özmen A., Editör, Eflatun Yayınevi, Ankara, ss.56-105, 2013

2013

2013

11. Kategori Yönetimi

Aydın K.

Perakendecilikte Ürün Yönetimi, Erdoğan B.Z.,Özata F.Z., Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.42-67, 2013

2011

2011

12. Hizmet Pazarlaması

Aydın K.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011

2007

2007

13. Uluslararası ve Küresel Pazarlamada Kültürel Etkiler

Aydın K.

Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2007

2007

2007

14. Kategori Yönetimi: Üretici, Perakendeci, Tüketici Odaklı

Aydın K.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2007

Desteklenen Projeler

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mart 2023

Mart 2023

Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 46

h-indeksi (SCOPUS): 3