Makaleler
38
Tümü (38)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (26)
6. Regime-dependent effect of tourism on carbon emissions in the Mediterranean countries
Environmental Science and Pollution Research
, cilt.28, sa.39, ss.54766-54780, 2021 (SCI-Expanded, Scopus)
8. Sustainable Fashion Retailing: A Research on Consumer Perceptions
ISTANBUL BUSINESS RESEARCH
, cilt.49, sa.1, ss.86-116, 2020 (Hakemli Dergi)
9. A Conceptual Analysis on Mobile Retailing in The World & Turkey
International Journal of Economics and Management Studies
, cilt.7, sa.5, ss.92-96, 2020 (Hakemli Dergi)
10. Mobil Perakendecilikte Satın Alma Niyetine Etki Eden Faktörlere İlişkin Bir Araştırma
International Review of Economics and Management
, cilt.8, sa.1, ss.77-106, 2020 (Hakemli Dergi)
16. Exploring the impact of marketing culture on job satisfaction Evidence from the Turkish banking sector
World Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development
, cilt.13, sa.1, ss.65-76, 2017 (Hakemli Dergi)
17. The Economic Impact of the Suitcase Trade on Foreign Trade A Regional Analysis of the Laleli Market
International BusinessResearch
, cilt.9, sa.3, 2016 (Hakemli Dergi)
19. Segmentation Of Female Apparel Market Through Consumer Decision Making Styles
Balkan Journal of Social Sciences
, cilt.5, sa.9, 2016 (Hakemli Dergi)
21. İşletme Öğrencilerinin Dindarlık Düzeyleri ve Etik Niyetlerinin Pazarlama Etiği Bağlamında Değerlendirilmesi
Business and Economic Research Journal
, cilt.4, sa.3, ss.111-129, 2013 (TRDizin)
23. Uluslararası Pazarlama Açısından Politik Risk ve Yönetimi
ASOMEDYA Ankara Sanayi Odası Yayın Organı
, cilt.0, sa.0, ss.24-32, 2013 (Hakemsiz Dergi)
25. Service Quality in Airline Businesses A Research on THY
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)
, cilt.2, sa.24, ss.35-49, 2012 (TRDizin)
26. Hizmet Sektöründe Servperf Ölçeği İle Hizmet Kalitesinin Belirlenmesi Sağlık Hizmetleri Sektöründe Bir Uygulama
EKONOMİ ve YÖNETİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.1, sa.2, ss.33-52, 2012 (TRDizin)
27. A Case Study About RFID Technology Usage in Library Services
Journal of Global Strategic Management
, cilt.6, sa.2, ss.113-122, 2012 (Hakemli Dergi)
29. Hizmet Sektöründe Servperf Ölçeği İle Hizmet Kalitesinin Belirlenmesi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.33-52, 2012 (Hakemli Dergi)
30. A RESEARCH ON MEASURING CONSUMER ETHNOCENTRISM OF YOUNG TURKISH CUSTOMERS PURCHASING BEHAVIORS
SERBIAN JOURNAL OF MANAGEMENT
, cilt.3, sa.1, ss.39-60, 2008 (Hakemli Dergi)
31. ATTITUDES OF STUDENTS TOWARD COUNTRY-OF-ORIGIN AND AUTO BRAND IMAGES
SERBIAN JOURNAL OF MANAGEMENT
, cilt.2, sa.2, ss.205-216, 2007 (Hakemli Dergi)
34. Ailenin Seçmen Davranışları Üzerindeki Etkisi
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)
, cilt.8, sa.8, ss.144-167, 2004 (Hakemli Dergi)
36. Lifestyle and Comsumption Patterns of the Hereke People
ROCZNIK ORIENTALISTYCZNY
, cilt.0, sa.0, ss.25-33, 2003 (Hakemli Dergi)
37. Kocaeli’de Küçük Orta Boy İşletmelerin Üretim, Pazarlama, Finansman Sorunları ve Çözüm Önerileri
Pazarlama Dünyası
, cilt.0, sa.0, 2003 (Hakemli Dergi)
38. Siyasi Pazarlamada Alt Kültürlerin Etkisi: Kocaeli’nde Bir Alan Çalışması
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.0, sa.0, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
39
7. Factors that Affecting Intention to Purchase on Mobile Retailing and Analysis a New Model via Structural Equation Model (SEM)
31st EBES Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2020, ss.38-39, (Özet Bildiri)
8. Dördüncü Parti Lojistik Hizmet Sağlayıcılarının Yetenek Boyutlarına İlişkin Bir Araştırma
2.Ulaştırma ve Lojistik Ulusal Kongresi, Sakarya, Türkiye, 22 Kasım 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
10. Moda Perakendeciliği Sürdürülebilir Olabilir Mi?
23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 Haziran 2018, ss.470-486, (Tam Metin Bildiri)
11. SMEs’ Structural Difficulties in Technological Innovation Development Process and the Relationship of CustomerRelations Management
3RD ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, 26 - 27 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
13. The AKP, Religious Freedom and Non-Muslim Minorities
3rd Annual International Conference on Social Sciences (AICSS), 26 - 27 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
14. The Impact of Marketing Culture on Job Satisfaction An Empirical Study in Service Sector
2nd Annnual InternationalConference on Social Sciences., 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
16. An Emprical Analysis of Productivity Growth in a Turkey Retail Chain Use Malmquist Productivity Index Istanbul Case
2ndAnnnual International Conference on Social Sciences., 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
17. Political Risk Perception and Management Strategies of Turkish Construction Firms Operating in Libya
1st International Annual Meeting of Sosyoekonomi Society, Munich, Almanya, 29 - 30 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
18. The Advantages and Challenges of Radio Frequency Identification Devices RFID in Fast Moving Consumer Goods FMCG Industry
PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
20. Female Decision Making Styles for Ready Made Clothing
PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
21. The Economic Impact of the Suitcase Trade on Foreign Trade a Regional Analysis of the Laleli Market
PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
22. The Role of Consumer Trust in Internet Shopping: A Comparative Study in Turkey and Bosnia and Herzegovina
International Conference on Economic and Social Studies, Sarajevo, Bosna-Hersek, 08 Nisan 2013, ss.12, (Özet Bildiri)
23. Mobile Marketing , Mobile Games and Inclination of The Turkish Young People
ITAM8-International Conference On IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
24. Service Quality Performance In A High-Tech Investments' Sector: A Sample From Airline Firm
ITAM8-International Conference on IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
25. The Theorical Framework for Usage of RFID Technology in Retail Sector
ITAM8-International Conference On IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
27. The Role of Popular TV Series and TV Series Characters in Creating Brand Awareness
World Conference on Business, Economics and Management, İstanbul, Türkiye, 01 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
28. Customer Behavior Analysis via Real-Time Location Systems
17th Recent Advances in Retailing&Services Science Conference, İstanbul, Türkiye, 01 Temmuz 2010, (Tam Metin Bildiri)
29. “The Measurement of Service Quality with Servqual for Different Airline Travel Firms”,
17th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)
30. “Attitude of Master’s Students, Through E-Learning Towards E-Learning”
E-Business Review, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)
31. Uluslararası Marka Yaratma Sürecinde Bir Model: Turquality
2nd International Congress on Entrepreneurship, İzmir, Türkiye, 01 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
32. Development of Private Label in Turkey
7th International Congress Marketing Trends, Venice, İtalya, 01 Ocak 2008, (Tam Metin Bildiri)
33. Supermarket Chains & Technology Usage in Turkey
Eirass (European Institute of Retailing and Services Studies) San Francisco Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)
34. Service Quality Measurement For A Foundation University In Turkey
Eirass (European Institute of Retailing and Services Studies) San Francisco Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Temmuz 2007, (Tam Metin Bildiri)
35. Perakende Ticaret Literatürü Üzerine Konusal Bir Bibliyografya Çalışması
12. Ulusal Pazarlama Kongresi, Sakarya, Türkiye, 01 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)
36. Seyahat İşletmelerinin 5 Yıldızlı Otelleri Konumlamaları (İstanbul İli Örneği)”
11. Ulusal Pazarlama Kongresi, İzmir, Türkiye, 01 Haziran 2006, (Tam Metin Bildiri)
37. “Retail Market Strategy”
International Strategic Management Conference, Çanakkale, Türkiye, 23 Haziran 2005, (Tam Metin Bildiri)
38. Regional Integration and Trade Blocs
1th International Silk Road Conference, Tbilisi, Gürcistan, 01 Haziran 2003, (Tam Metin Bildiri)
39. “Mobilizing World: New Challenges for Advertising”
E-Business Review, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
14
3. E-Commerce
E-Business, Prof.Dr. Arzu KARAMAN AKGÜL, Editör, Anadolu Unıversıty, Eskişehir, ss.147-173, 2021
5. Güncel Pazarlama Konuları Örnek Olaylarla
Beta Yayım Dağıtım A.Ş., 2019
6. PERAKENDE YÖNETİMİNİN TEMELLERİ
NOBEL, 2019
7. Marketing Communications and Experiential Marketing in the Context of Augmented Reality
Contemporary Issues in Behavioral Finance, Simon Grima,Ercan Özen,Hakan Boz,Jonathan Spiteri,Eleftherios Thalassinos, Editör, Emerald Publishing Limited, York, ss.153-162, 2019
8. Perakende Ürün Yönetiminde Karar Vericiler
Perakendecilikte Ürün Yönetimi, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.22-41, 2013
9. Perakende Ürün Yönetimine Giriş
Perakende Ürün Yönetimi, Erdoğan Z.,Özata F.Z., Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-21, 2013
10. Küresel Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler
Stratejik Küresel Pazarlama, Timur N.,Özmen A., Editör, Eflatun Yayınevi, Ankara, ss.56-105, 2013
11. Kategori Yönetimi
Perakendecilikte Ürün Yönetimi, Erdoğan B.Z.,Özata F.Z., Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.42-67, 2013
12. Hizmet Pazarlaması
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011
13. Uluslararası ve Küresel Pazarlamada Kültürel Etkiler
Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2007
14. Kategori Yönetimi: Üretici, Perakendeci, Tüketici Odaklı
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2007
