SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Sustainable Fashion Retailing: A Research on Consumer Perceptions
ISTANBUL BUSINESS RESEARCH
, cilt.49, sa.1, ss.86-116, 2020 (Hakemli Dergi)
A Conceptual Analysis on Mobile Retailing in The World & Turkey
International Journal of Economics and Management Studies
, cilt.7, sa.5, ss.92-96, 2020 (Hakemli Dergi)
Mobil Perakendecilikte Satın Alma Niyetine Etki Eden Faktörlere İlişkin Bir Araştırma
International Review of Economics and Management
, cilt.8, sa.1, ss.77-106, 2020 (Hakemli Dergi)
Exploring the impact of marketing culture on job satisfaction Evidence from the Turkish banking sector
World Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development
, cilt.13, sa.1, ss.65-76, 2017 (Hakemli Dergi)
What Influences the Repurchase Intention for Luxury Brands The Relative Impacts of Luxury Value Dimensions
international business
, cilt.9, sa.5, 2016 (Hakemli Dergi)
Segmentation Of Female Apparel Market Through Consumer Decision Making Styles
Balkan Journal of Social Sciences
, cilt.5, sa.9, 2016 (Hakemli Dergi)
The Economic Impact of the Suitcase Trade on Foreign Trade A Regional Analysis of the Laleli Market
International BusinessResearch
, cilt.9, sa.3, 2016 (Hakemli Dergi)
İşletme Öğrencilerinin Dindarlık Düzeyleri ve Etik Niyetlerinin Pazarlama Etiği Bağlamında Değerlendirilmesi
Business and Economic Research Journal
, cilt.4, sa.3, ss.111-129, 2013 (Hakemli Dergi)
Uluslararası Pazarlama Açısından Politik Risk ve Yönetimi
ASOMEDYA Ankara Sanayi Odası Yayın Organı
, cilt.0, sa.0, ss.24-32, 2013 (Hakemsiz Dergi)
Concurrent Validity of Different Religiosity Scales Used in Researches of Marketing Ethics and A Proposal For A New Religiosity Scale
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, sa.4, ss.15-28, 2013 (Hakemli Dergi)
Service Quality in Airline Businesses A Research on THY
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)
, cilt.2, sa.24, ss.35-49, 2012 (Hakemli Dergi)
Hizmet Sektöründe Servperf Ölçeği İle Hizmet Kalitesinin Belirlenmesi Sağlık Hizmetleri Sektöründe Bir Uygulama
EKONOMİ ve YÖNETİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.1, sa.2, ss.33-52, 2012 (Hakemli Dergi)
A Case Study About RFID Technology Usage in Library Services
Journal of Global Strategic Management
, cilt.6, sa.2, ss.113-122, 2012 (Hakemli Dergi)
Hizmet Sektöründe Servperf Ölçeği İle Hizmet Kalitesinin Belirlenmesi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.33-52, 2012 (Hakemli Dergi)
A RESEARCH ON MEASURING CONSUMER ETHNOCENTRISM OF YOUNG TURKISH CUSTOMERS PURCHASING BEHAVIORS
SERBIAN JOURNAL OF MANAGEMENT
, cilt.3, sa.1, ss.39-60, 2008 (Hakemli Dergi)
ATTITUDES OF STUDENTS TOWARD COUNTRY-OF-ORIGIN AND AUTO BRAND IMAGES
SERBIAN JOURNAL OF MANAGEMENT
, cilt.2, sa.2, ss.205-216, 2007 (Hakemli Dergi)
Ailenin Seçmen Davranışları Üzerindeki Etkisi
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)
, cilt.8, sa.8, ss.144-167, 2004 (Hakemli Dergi)
Lifestyle and Comsumption Patterns of the Hereke People
ROCZNIK ORIENTALISTYCZNY
, cilt.0, sa.0, ss.25-33, 2003 (Hakemli Dergi)
Siyasi Pazarlamada Alt Kültürlerin Etkisi: Kocaeli’nde Bir Alan Çalışması
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.0, sa.0, 2003 (Hakemli Dergi)
Kocaeli’de Küçük Orta Boy İşletmelerin Üretim, Pazarlama, Finansman Sorunları ve Çözüm Önerileri
Pazarlama Dünyası
, cilt.0, sa.0, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Factors that Affecting Intention to Purchase on Mobile Retailing and Analysis a New Model via Structural Equation Model (SEM)
31st EBES Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2020, ss.38-39
Dördüncü Parti Lojistik Hizmet Sağlayıcılarının Yetenek Boyutlarına İlişkin Bir Araştırma
2.Ulaştırma ve Lojistik Ulusal Kongresi, Sakarya, Türkiye, 22 Kasım 2018, ss.1
Moda Perakendeciliği Sürdürülebilir Olabilir Mi?
23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 Haziran 2018, ss.470-486
The AKP, Religious Freedom and Non-Muslim Minorities
3rd Annual International Conference on Social Sciences (AICSS), 26 - 27 Ekim 2017
SMEs’ Structural Difficulties in Technological Innovation Development Process and the Relationship of CustomerRelations Management
3RD ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, 26 - 27 Ekim 2017
An Emprical Analysis of Productivity Growth in a Turkey Retail Chain Use Malmquist Productivity Index Istanbul Case
2ndAnnnual International Conference on Social Sciences., 2 - 04 Haziran 2016
The Impact of Marketing Culture on Job Satisfaction An Empirical Study in Service Sector
2nd Annnual InternationalConference on Social Sciences., 2 - 04 Haziran 2016
Political Risk Perception and Management Strategies of Turkish Construction Firms Operating in Libya
1st International Annual Meeting of Sosyoekonomi Society, Munich, Almanya, 29 - 30 Ekim 2015
The Economic Impact of the Suitcase Trade on Foreign Trade a Regional Analysis of the Laleli Market
PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015
Female Decision Making Styles for Ready Made Clothing
PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015
The Advantages and Challenges of Radio Frequency Identification Devices RFID in Fast Moving Consumer Goods FMCG Industry
PROCEEDINGS OF THE 1STANNUAL INTERNATIONALCONFERENCE ON SOCIALSCIENCES, 21 - 23 Mayıs 2015
The Role of Consumer Trust in Internet Shopping: A Comparative Study in Turkey and Bosnia and Herzegovina
International Conference on Economic and Social Studies, Sarajevo, Bosna-Hersek, 08 Nisan 2013, ss.12
The Theorical Framework for Usage of RFID Technology in Retail Sector
ITAM8-International Conference On IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012
Mobile Marketing , Mobile Games and Inclination of The Turkish Young People
ITAM8-International Conference On IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012
Service Quality Performance In A High-Tech Investments' Sector: A Sample From Airline Firm
ITAM8-International Conference on IT Applications and Management, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2012
The Role of Popular TV Series and TV Series Characters in Creating Brand Awareness
World Conference on Business, Economics and Management, İstanbul, Türkiye, 01 Mayıs 2012
Customer Behavior Analysis via Real-Time Location Systems
17th Recent Advances in Retailing&Services Science Conference, İstanbul, Türkiye, 01 Temmuz 2010
“The Measurement of Service Quality with Servqual for Different Airline Travel Firms”,
17th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Haziran 2010
“Attitude of Master’s Students, Through E-Learning Towards E-Learning”
E-Business Review, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2008
Uluslararası Marka Yaratma Sürecinde Bir Model: Turquality
2nd International Congress on Entrepreneurship, İzmir, Türkiye, 01 Mayıs 2008
Development of Private Label in Turkey
7th International Congress Marketing Trends, Venice, İtalya, 01 Ocak 2008
Supermarket Chains & Technology Usage in Turkey
Eirass (European Institute of Retailing and Services Studies) San Francisco Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Temmuz 2007
Service Quality Measurement For A Foundation University In Turkey
Eirass (European Institute of Retailing and Services Studies) San Francisco Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Temmuz 2007
Perakende Ticaret Literatürü Üzerine Konusal Bir Bibliyografya Çalışması
12. Ulusal Pazarlama Kongresi, Sakarya, Türkiye, 01 Haziran 2007
Seyahat İşletmelerinin 5 Yıldızlı Otelleri Konumlamaları (İstanbul İli Örneği)”
11. Ulusal Pazarlama Kongresi, İzmir, Türkiye, 01 Haziran 2006
“Retail Market Strategy”
International Strategic Management Conference, Çanakkale, Türkiye, 23 Haziran 2005
“Mobilizing World: New Challenges for Advertising”
E-Business Review, İstanbul, Türkiye, 01 Haziran 2003
Regional Integration and Trade Blocs
1th International Silk Road Conference, Tbilisi, Gürcistan, 01 Haziran 2003
Kitap & Kitap Bölümleri
E-Commerce
E-Business, Prof.Dr. Arzu KARAMAN AKGÜL, Editör, Anadolu Unıversıty, Eskişehir, ss.147-173, 2021
PERAKENDE YÖNETİMİNİN TEMELLERİ
NOBEL, 2019
Güncel Pazarlama Konuları Örnek Olaylarla
Beta Yayım Dağıtım A.Ş., 2019
Marketing Communications and Experiential Marketing in the Context of Augmented Reality
Contemporary Issues in Behavioral Finance, Simon Grima,Ercan Özen,Hakan Boz,Jonathan Spiteri,Eleftherios Thalassinos, Editör, Emerald Publishing Limited, York, ss.153-162, 2019
Perakende Ürün Yönetiminde Karar Vericiler
Perakendecilikte Ürün Yönetimi, , Editör, Anadolu Üniversitesi, ss.22-41, 2013
Kategori Yönetimi
Perakendecilikte Ürün Yönetimi, Erdoğan B.Z.,Özata F.Z., Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.42-67, 2013
Perakende Ürün Yönetimine Giriş
Perakende Ürün Yönetimi, Erdoğan Z.,Özata F.Z., Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-21, 2013
Küresel Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler
Stratejik Küresel Pazarlama, Timur N.,Özmen A., Editör, Eflatun Yayınevi, Ankara, ss.56-105, 2013
Hizmet Pazarlaması
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011
Kategori Yönetimi: Üretici, Perakendeci, Tüketici Odaklı
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2007
Uluslararası ve Küresel Pazarlamada Kültürel Etkiler
Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2007