Eğitim Bilgileri
2017 - 2021
2017 - 2021Doktora
İstanbul Gelişim Üniversitesi, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ, İşletme (Dr), Türkiye
2014 - 2015
2014 - 2015Yüksek Lisans
Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye
2008 - 2015
2008 - 2015Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Otel, Lokanta Ve İkram Hizmetleri Bölümü, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Gazi Üniversitesi, Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu, Antrenörlük Eğitimi Bölümü, Türkiye
1993 - 1995
1993 - 1995Lisans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Ve Sanat Tarihi Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Ağızdan ağıza iletişimin marka sadakati üzerindeki etkisi: Otomobil servisleri üzerine bir araştırma: Ankara örneği
Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, YENİ NESİL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İSTANBUL GELİŞİM MESLEK YÜKSEKOKULU, LOJİSTİK
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İSTANBUL GELİŞİM MESLEK YÜKSEKOKULU
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorMeslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi, İSTANBUL GELİŞİM MESLEK YÜKSEKOKULU, LOJİSTİK
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAkreditasyon, Sürekli Gelişim ve Yenilenme Kurulu Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEditör Kurulu
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAkademik Performans D. Kurulu Üyesi
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorKoordinatör Yardımcısı
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorMezuniyet Sonrası Eğitim Sorumlusu
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2022 - 2023
2022 - 2023Staj Koordinatörü
İstanbul Gelişim Üniversitesi
2022 - 2022
2022 - 2022Bölüm Başkan Yardımcısı
İstanbul Gelişim Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Uluslararası Marka Yönetimi ve Stratejileri
Global Pazarlama
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama
Pazarlama Yönetiminde Gelişmeler
Ön Lisans
Tedarik Zinciri Yönetimi
Spor Yönetimi - Mesleki İngilizce
Uluslararası Pazarlama
Lojistik-Mesleki İngilizce
Deniz Liman İşletmeciliği - Mesleki İngilizce
Girişimcilik
Lojistik - Mesleki İngilizce
Tedarik Zinciri Yönetimi - Hava Lojistiği
Tedarik Zinciri Yönetimi - Hava Lojistiği
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Emlak Fiyat Algılamalarına Marka Güveninin Etkisinde Sosyal Medya Fenomenlerinin Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Tutumun Aracılık Rolünün Belirlenmesi
Başal M. (Danışman)
E.AKBAL(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerinde Sağlık Turizmi Farkındalığında Infulencerların Aracılık Rolünün Belirlenmesi
Başal M. (Danışman)
D.ALBARIDI(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sosyal Medya Müşteri Deneyimi ve Sadık Müşteri Olma Durumunun Olumlu Çocukluk Yaşantısı İle İlişkisi
Başal M. (Danışman)
M.KIROĞLAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sağlık sektöründe yapay zekâ kullanımında çalışanların algısı ve çalışanlar açısından müşteri deneyimlerinin incelenmesi üzerine nitel bir araştırma
Başal M. (Danışman)
K.KAYALAK(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Suudi Arabistan'da Snapchat ınfluencer'ları gençlerin satın alma davranışlarına etkisi.
Başal M. (Danışman)
A.ALI(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
AFGANİSTAN'DA SAVAŞ SIRASINDAKİ YAŞAM KALİTESİNİN İLAÇ İHTİYAÇLARINI KARŞILANMASINDAKİ SAĞLIK DÜZEYİNE ETKİSİ DAĞITIM VE PAZARLAMA BOYUTU İLE İNCELENMESİ
Başal M. (Danışman)
M.MORID(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Hastanelerin sosyal medya pazarlamasının hastaların sağlık algısına etkisi: İstanbul ilinde bir araştırma
Başal M. (Danışman)
C.LAETİTİA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Mobil alışverişin alışveriş tutumuna etkisi: İstanbul'daki gıda sektörüne yönelik bir alan çalışması
Başal M. (Danışman)
A.SAJAAD(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Müşteri şikayetlerinin sosyal medya takipçileri tarafından algılanışı ve havayolu işletmeleri üzerine bir çalışma
Başal M. (Danışman)
S.ADIGÜZEL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Dijital tükenmişliğin tüketicinin on-line alışverişe karşı tutumuna etkisi
Başal M. (Danışman)
M.FARUK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Sosyal medya pazarlama aktivitelerinin fenomenlerin aracılık rolünün etkisi
Başal M. (Danışman)
D.KİRAZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
E-ticaret işletmelerinin başarısında ödeme yöntemleri modellerinin incelenmesi
Başal M. (Danışman)
F.Kerimov(Öğrenci)
Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları
2025
2025Yüksek Lisans-Tezsiz
HAVACILIK ALANINDA SANAL ETKİLEYİCİLERLE Z VE MİLENYUM KUŞAKLARINDA E-TİCARET EĞİLİMLERİNİN ŞEKİLLENMESİ
Başal M. (Danışman)
M.Abdulkareem(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans-Tezsiz
PAZARLAMA ANALİTİĞİ İLE PARA-SOSYAL ETKİLEŞİMLERLE OLUŞAN DUYGUSAL KISKANÇLIKLARIN BAYESÇİ ÇIKARIMLARLA ELE ALINMASI
Başal M. (Danışman)
ÖZLEM GÜNDÜZ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Sustainable supply chain training: Digital tools for transportation modules
Başal M., Süzen E., Şarkbay Ö. F., Öztürk Koçali E., Keke M. E.
E3S Web of Conferences
, cilt.646, sa.00041, ss.41, 2025 (Scopus)
2025
20252. Determining the Mediating Role of Energy Conservation on the Effect of Social Marketing on Green Organizational Behavior
Başal M., Karalinç T., Şarkbay Ö. F., Bekun F. V.
International Review of Management and Marketing
, cilt.15, sa.4, ss.153-160, 2025 (Scopus)
2025
20253. Predictive Analytics for Customer Behavior Prediction in Artificial Intelligence
K M.
Economics World
, cilt.12, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. Determining the Mediating Role of Economic Justice in the Effect of Financial Literacy and Digitalization on Social Media Influencers’ Attitudes towards Marketing Activities
Ekuklu Ş., BAŞAL M.
Open Journal of Applied Sciences , cilt.15, ss.2007-2028, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20255. Yapay Zekâ Destekli Ürünlerde Müşteri Deneyimi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması
Basal M.
İşletme Araştırmaları Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.729-738, 2025 (TRDizin)
2025
20256. Automatic Ad Optimization and Budget Estimation with Artificial Intelligence, Health Service
BAŞAL M., ŞARKBAY Ö. F.
Economics World
, cilt.12, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20257. Yapay Zekâ Destekli Ürünlerde Müşteri Deneyimi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması
BAŞAL M.
İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.729-738, 2025 (TRDizin)
2025
20258. Natural Language Processing for Sentiment Analysis in Social Media Marketing
BAŞAL M.
Economics World , cilt.12, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20259. Investigating the Mediating Role of Consumer Decision-Making Styles in the Effect of Marketing Components on Sports Consumer Satisfaction,
BAŞAL M., Yiğit M. S.
Economics World , 2025 (Hakemli Dergi)
2025
202510. Examining the mediating role of renewable energy awareness on the effect of social media marketing on patients’ evaluation of hospital services
BAŞAL M., KARALİNÇ T., BEKUN F. V.
Journal of Economic and Administrative Sciences
, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
202511. Examining the mediating role of renewable energy awareness on the effect of social media marketing on patients’ evaluation of hospital services
Başal M., Karalinç T., Bekun F. V.
Journal of Economic and Administrative Sciences
, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
202412. Algılanan Adalet Ölçeği: Türkçe Uyarlama, Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması (Perceived Justice Scale: Turkish Adaptation, Reliability and Validity Study)
ADIGÜZEL HUSSAIN S., BAŞAL M.
İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.4, ss.2580-2597, 2024 (TRDizin)
2024
202413. Determination of the Mediating Role of Social Media Marketing Activities in the Effect of Brand Trust on Perception Towards Medical Tourism
ÇETİN A., BAŞAL M.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , sa.24, ss.1040-1053, 2024 (TRDizin)
2024
202414. DETERMINING THE EFFECT OF HEALTH CARE MARKETING MIX ELEMENTS ON OBTAINING HEALTH INFORMATION IN THE DIGITAL ENVIRONMENT
Yiğit M. S., BAŞAL M.
Akademik Hassasiyetler , cilt.11, sa.26, ss.194-217, 2024 (TRDizin)
2024
202415. ECONOMETRIC ANALYSIS OF SUPPLY CHAIN VALUES BETWEEN TURKEY AND G7 COUNTRIES AND ITS REFLECTION IN DIGITAL MARKETING
BAŞAL M.
Dumlupınar Üniversitesi İİBF Dergisi , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202416. Customer Satisfaction with Metaverse and Twin Avatar in Health Marketing
BAŞAL M.
Open Journal of Applied Sciences , cilt.14, sa.11, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202417. Aviation Safety and Data Mining in Marketing Dimension
BAŞAL M.
Advances in Aerospace Science and Technology , cilt.9, sa.3, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202418. Dynamic Pricing Strategies Using Artificial Intelligence Algorithm
BAŞAL M., Saraç E., ÖZER K.
Open Journal of Applied Sciences , cilt.14, sa.8, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202419. Örgütsel Ağ Ölçeği: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması (Organizational Network Scale: A Scale Adaptation Study)
SÜZEN E., BAŞAL M., adalı m., adalı m.
İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.869-884, 2024 (TRDizin)
2024
202420. Digital Product Passport in Marketing and the Future of Sustainable Development
BAŞAL M., Demirgioğlu A.
AMERICAN JOURNAL OF INDUSTRIAL AND BUSINESS MANAGEMENT , cilt.14, sa.5, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202421. The Relationship between Digital Content Marketing Success and Sustainable Consumption Behavior
BAŞAL M., Mansour B. S.
AMERICAN JOURNAL OF INDUSTRIAL AND BUSINESS MANAGEMENT , cilt.14, sa.4, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202422. The Effect of Hospitals’ Social Media Marketing on Patients’ Health Perception: Research in Istanbul Province
BAŞAL M., Aloma C. L. F. N.
SOCIOLOGY MIND , cilt.14, sa.2, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202423. Brand Attitude Process of Pop-Up Ads Used in Digital Marketing
BAŞAL M., YETKİN O.
Open Journal of Social Sciences , cilt.12, sa.4, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202424. Is There a Place for Hedonic Consumption in On-Line Shopping Addiction?
BAŞAL M., Akpınar M. S.
SOCIOLOGY MIND , cilt.14, sa.1, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202425. The Effect of Phenomenon in Social Media Marketing Activities
BAŞAL M., Kiraz D.
Open Journal of Business and Management , cilt.12, sa.2, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202426. The Effect of Consumer Attitude on the Effect of Social Media Marketing on Hospital Promotion Activities through Content Marketing
BAŞAL M., ŞARKBAY Ö. F., Yüceer B.
Open Journal of Social Sciences , cilt.12, sa.1, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202427. The Effect of Mobile Shopping on Shopping Attitudes: A Field Study on the Food Sector in Istanbul
BAŞAL M., Haidary A. S.
Open Journal of Social Sciences , cilt.12, sa.2, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202428. THE IMPACT OF INNOVATIVE CUSTOMER SERVICE PRACTICES ON ORGANIZATIONAL PERFORMANCE IN AIRLINE COMPANIES: A QUALITATIVE ANALYSIS
Bakır A., Başal M., Süzen E., Şahin Z., Çora H.
Journal Of Organizational Behavior Research
, cilt.9, sa.2, ss.179-193, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
202429. The Effect of Digital Burnout on Consumer Attitudes Towards Online Shopping
BAŞAL M., Ceylan M. F., Gayretli Ş.
JOURNAL OF ORGANIZATIONAL BEHAVIOR RESEARCH , cilt.9, sa.1, 2024 (ESCI)
2023
202330. Brand recognition action in mobile shopping
BAŞAL M.
E3S Web of Conf.
, cilt.462, 2023 (Scopus)
2023
202331. A STUDY OF DOMİNANT ELECTRONİC PAYMENT METHODS AND THEİR MARKET SHARE İN E-COMMERCE
BAŞAL M., Karimov F.
Scientific works/Elmi eserler , 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202332. Influencer: Sosyal Medya Çağında Marka Yaratmak
BAŞAL M.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, , cilt.9, sa.2, ss.748-752, 2023 (TRDizin)
2023
202333. Mobil Alışverişin Yenilikçi Tüketici Davranışına Etkisi
BAŞAL M.
İşletme Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, ss.1944-1956, 2023 (TRDizin)
2023
202334. Örgütsel Adaletin Sosyal Medya Pazarlamada Marka Kişiliği Algılamaları Arasındaki Farklılık: Havacılık Sektöründe Bir Uygulama
Başal M., Süzen E.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
, cilt.58, sa.3, ss.2308-2322, 2023 (TRDizin)
2023
202335. Sponsorluğun Tüketici Davranışlarında Karşılığı Var Mıdır?
Başal M., Gümüş İ., Parıltı N.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
, cilt.58, sa.3, ss.1663-1681, 2023 (TRDizin)
2023
202336. Brand equity in digital marketing: what does it mean in the health sector and how does it affect consumer decisions?
BAŞAL M.
E3S Web of Conferences
, cilt.402, 2023 (Scopus)
2023
202337. The importance of digital marketing in the strategic management of aviation
SÜZEN E., BAŞAL M.
E3S Web of Conf. - International Scientific Siberian Transport Forum - TransSiberia 2023
, cilt.402, sa.1, ss.2010-2021, 2023 (Scopus)
2023
202338. The Impact of lean supply chain strategy on consumers’ purchasing behavior: the case of dental hospitals
BAŞAL M., ŞARKBAY Ö. F.
E3S Web of Conferences
, cilt.376, 2023 (Scopus)
2023
202339. Consumer cynicism toward management’s handling of uncertainties a study in the aviation sector
SÜZEN E., BAŞAL M.
EDP Sciences - E3S Web of Conferences 376, 05027 (2023)
, cilt.376, sa.05027, ss.9, 2023 (Scopus)
2023
202340. Ağızdan Ağıza İletişimin Marka Sadakati Üzerindeki Etkisi: Otomobil Servisleri Üzerine Bir Araştırma (Ankara Örneği)
BAŞAL M.
International Journal of Social Sciences - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.21, ss.116-136, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202241. E-Ticarette Yeni Bir Boyut Olan Sosyal Ticaretin Tüketici Davranışına Etkisine Yönelik Bir İnceleme
TURP GÖLBAŞI B., AYHAN GÖKCEK H., BAŞAL M.
Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi / ekosad (Journal of Economics and Social Research) , cilt.9, sa.17, ss.37-44, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202142. Farklı Kültürlerlere Ait Yöneticiler ile Türk Yöneticiler Arasındaki Çatışma Nedenleri ve Müzakere Tarzlarının Karşılaştırılması: İstanbul’daki Tekstil Firmalarında Çalışan Üst ve Orta Kademedeki Yöneticiler
BAŞAL M.
ULUSLARARASI SOSYAL BILIMLER DERGISI = INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES , cilt.5, sa.22, ss.1-32, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202043. ACİL SERVİS ÇALIŞANLARININ İŞ TATMİNİ VE HASTA MEMNUNİYETİ: ÖZEL HASTANE ÖRNEĞİ
BAŞAL M., ŞARKBAY Ö. F.
JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIES SCIENCES RESEARCH (JSHSR) Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi , cilt.7, sa.61, ss.3085-3096, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202044. Türk Hava Taşımacılığında Kurumsal İtibarın Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi
Saraç E., BAŞAL M.
ULUSLARARASI SOSYAL BILIMLER DERGISI = INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES , cilt.4, sa.20, ss.149-168, 2020 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Strategic Integration of Artificial Intelligence in Sustainable Marketing and Accounting Practices of Cooperative Enterprises A Cross-National Comparative Analysis
Başal M., Parıltı N.
27. Milletlerarası Tük Kooperatifçi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2025, ss.12-25, (Özet Bildiri)
2025
20252. Artificial Intelligence-Driven Decision Systems in the Transformation of Distribution Processes: Redefining Sustainability and Logistics Performance within Multi-Channel Marketing Strategies
Öztürk Koçali E., Başal M.
23rd International Logistics and Supply Chain Congress, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2025, ss.55-56, (Özet Bildiri)
2025
20253. Sağlık Turizmi Yönetiminde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Küresel Rekabette Pazarlama İnovasyonunun Hasta Memnuniyetini Artırmadaki Etkisi/ Innovative Approaches in Health Tourism Management and the Impact of Marketing Innovation on Increasing Patient Satisfaction in Global Competition
Kaya A., Şarkbay Ö. F., Başal M.
10.Uluslararası Sağlık Bilimleri ve Yönetimi Kongresi, 21-24.05.2025, Sivas/Türkiye , Sivas, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2025, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20254. The Impact of Artificial Intelligence-Based Digital Marketing Strategies on Financial Performance and Sustainability: A Multi-Disciplinary Model Proposal
BAŞAL M., Saraç E.
1th International EMI Entrepreneurship & Social Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 31 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
2025
20255. Syrian Migrant Workers and Occupational Health and Safety: Problems Encountered and Policy Recommendations
Koçali K., Başal M.
TAM 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2025, ss.79-82, (Özet Bildiri)
2025
20256. Improving Customer Experience in the Service Sector with Artificial Intelligence-Supported Digital Tools: Patient Welcoming
BAŞAL M., ÇETİN A.
11 th International CEO Communication, Economics, Organization & Social Sciences Congress, Porto-Alegre, Brezilya, 13 Haziran 2025, (Özet Bildiri)
2025
20257. Dıgıtal Transformatıon, Artıfıcıal Intellıgence And Sustaınabılıty: Global Approaches To Future Socıetıes And Marketıng Ecosystems
Başal M., Şarkbay Ö. F., Kaya A., Önbıçak A. E., Önbıçak H. E., Kantarcıoğlu N.
IX. ASC 2025 / SPRING Sustainable Society from the Perspective of Human, Technology, and Artificial Intelligence, İstanbul, Türkiye, 15 - 18 Mayıs 2025, cilt.1, sa.1, ss.249-250, (Özet Bildiri)
2025
20258. Yapay Zekâ Destekli Karar Alma Süreçlerinin Örgütsel Yönetimdeki Rolü: Verimlilik Ve Adaptasyon- The Role Of Artıfıcıal Intellıgence-Assısted Decısıon-Makıng Processes In Organızatıonal Management: Effıcıency And Adaptatıon
Başal M., Kaya A., Şarkbay Ö. F., Şeker C.
INTERNATIONAL CYPRUS SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mart 2025, (Özet Bildiri)
2025
20259. Patıent Flow Optımızatıon Wıth The Use Of Marketıng Analytıcs And Bıg Data In Provıdıng Competıtıve Advantage In The Process Of Management Of Tele-Medıcıne Servıces And Equal Access In Health- Tele-Tıp Hizmetlerinin Yönetimi Ve Sağlıkta Erişim Eşitliği Sürecinde Rekabet Avantajı Sağlama Konusunda Pazarlama Analitiği Ve Büyük Veri Kullanımıyla Hasta Akış Optimizasyonu
Şarkbay Ö. F., Başal M., Kaya A.
IMVHSC 9th Internatıonal Medıcal, Veterınary And Health Scıences Congress February 7-9, 2025, Ardahan/Türkiye., Ardahan, Türkiye, 7 - 09 Şubat 2025, cilt.1, sa.1, ss.452-453, (Özet Bildiri)
2025
202510. Patıent Prıvacy And Communıcatıon In Health Tourısm: The Relatıonshıp Between Healthcare Professıonals And Patıents-Sağlık Turizminde Hasta Mahremiyeti Ve İletişim: Sağlık Personeli İle Hasta İlişkisi
Kaya A., Şeker C., Şarkbay Ö. F., Karalinç T., Başal M., Kantarcıoğlu N.
IMVHSC 9th Internatıonal Medıcal, Veterınary And Health Scıences Congress February 7-9, 2025, Ardahan/Türkiye., Ardahan, Türkiye, 7 - 09 Şubat 2025, cilt.1, sa.1, ss.454-455, (Özet Bildiri)
2025
202511. A Perspective on Medical Tourism from a Finance and Marketing Perspective Within the Framework of G20 Rome Principles,
BAŞAL M., Saraç E.
Kaoru Ishikawa International Congress on Business and Economics Sciences- VII, Türkiye, 11 Şubat 2025, (Özet Bildiri)
2024
202412. ‘Accounting And Marketing Integration: The Impact Of Financial Data On Strategic Marketing Decisions / Muhasebe Ve Pazarlama Entegrasyonu: Finansal Verilerin Stratejik Pazarlama Kararlarına Etkisi’
Başal M., Kaya A., Saraç E.
Uluslararası 8. USBİLİM Eğitim, Ekonomi, Yönetim Ve Sosyal Bilimler Kongresi, 26-28 Kasım, 2024, Diyarbakır , Diyarbakır, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2024, cilt.1, sa.1, ss.352-353, (Özet Bildiri)
2024
202413. The Relationship Between Artificial Intelligence Use in Activity-Based Costing Process and Customer Satisfaction
BAŞAL M., ŞARKBAY Ö. F., Saraç E.
International 3rd Tokat Scientifıc Research Congress, Tokat, Türkiye, 25 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
202414. Does Calculating Product Lifecycle Costing Have Relational Value in Strategic Digital Marketing?
BAŞAL M., ŞARKBAY Ö. F., Saraç E.
FIIB Research Conference 2024, Hindistan, 22 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
202415. TAM METİN: Sağlık Turizmindeki Dijital İş Modeli Yapılandırmalarının Dijital Pazarlamadaki Etkili İçerik Oluşturmayla İlişkisinin Belirlenmesi-Determining the Relationship between Digital Business Model Configurations in Health Tourism and Effective Content Creation in Digital Marketing
Kaya A., Başal M., Şarkbay Ö. F.
24. Ulusal Turizm Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 19 Eylül 2024, cilt.1, sa.0, ss.35-41, (Tam Metin Bildiri)
2024
202416. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN HEALTH MANAGEMENT: PERCEPTION MANAGEMENT IN MARKETING WITH DIGITAL TRANSFORMATION AND PREPARING FOR NEW APPROACHES
BAŞAL M., KARALİNÇ T.
INTERNATIONAL GEVHER NESIBE HEALTH SCIENCES CONFERENCE-XIII, Ankara, Türkiye, 29 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202417. ‘Çokuluslu Şirketler İçin Küresel Asgari Kurumlar Vergisi Uygulamasının Ülke Ekonomisine Fayda ve Zararları- Benefits And Drawbacks Of Implementing A Global Minimum Corporate Tax For Multinational Companies On The National Economy’
Saraç E., Kaya A., Başal M., Şarkbay Ö. F.
2nd International Congress of Finance and Tax to be held Selcuk University, November 08-10, 2024, Konya, Türkiye , Konya, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2024, cilt.1, sa.1, ss.65-66, (Özet Bildiri)
2024
202418. FIVE DIMENSIONS OF CURIOSITY AND ONLINE HEDONIC SHOPPING
BAŞAL M., Yiğit M. S.
III. INTERNATIONAL BANDIRMA SCIENTIFIC STUDIES CONFERENCE, Balıkesir, Türkiye, 12 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
202419. Çokuluslu Şirketler İçin Küresel Asgari Kurumlar Vergisi Uygulamasının Ülke Ekonomisine Fayda ve Zararları- Benefits And Drawbacks Of Implementing A Global Minimum Corporate Tax For Multinational Companies On The National Economy
Saraç E., Kaya A., Şarkbay Ö. F., Başal M.
2nd International Congress of Finance and Tax, Selcuk University, Konya, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2024, cilt.1, sa.1, ss.65-66, (Özet Bildiri)
2024
202420. Accounting And Marketing Integration: The Impact Of Financial Data On Strategic Marketing Decisions / Muhasebe Ve Pazarlama Entegrasyonu: Finansal Verilerin Stratejik Pazarlama Kararlarına Etkisi
Saraç E., Başal M., Kaya A.
Uluslararası 8. USBİLİM Eğitim, Ekonomi, Yönetim Ve Sosyal Bilimler Kongresi, cilt.1, sa.1, ss.352-353., Diyarbakır, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2024, cilt.1, sa.1, ss.352-353, (Özet Bildiri)
2024
202421. İşletmenin Finansal Yapısının Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Muhalefet Algısına Etkisinin Araştırılması-Investigating the Effect of Financial Structure of the Business on the Perception of Organizational Cynicism and Organizational Dissent
Şarkbay Ö. F., Kaya A., Başal M.
11. Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi-İCAFR’24, TÜBİTAK BİDEB 2023-B yurtiçi destekli /11th International Congress of Accounting and Finance Research, Bartın, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2024, cilt.1, sa.1, ss.85-86, (Özet Bildiri)
2024
202422. Influencer Pazarlamanın Marka Tanıtımı ve Konumlandırmasına Etkisi: Özel Hastaneler Örneği
BAŞAL M.
I. Uluslararası Dostluk Köprüsü Sosyal Bilimler Kongresi, Gagauziya, Komrat, Moldova, 07 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
202423. The Impact Of Digital Transformation On The Accounting Professsion
BAŞAL M., Saraç E.
International 9 th Socrates Social Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 26 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
202424. İşletmenin Finansal Yapısının Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Muhalefet Algısına Etkisinin Araştırılması / Investigating the effect of the financial structure of the business on the perception of organizational cynicism and organizational opposition
Şarkbay Ö. F., Kaya A., Başal M.
11. Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi-İCAFR’24 TÜBİTAK BİDEB 2023-B yurtiçi destekli, Bartın, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2024, cilt.1, sa.1, ss.85-86, (Özet Bildiri)
2024
202425. Is Personalızed Marketıng Or Customızed Marketıng Effectıve In Onlıne Marketıng? Netflıx Example
BAŞAL M.
Biltek-VII, 7. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Ve Güncel Gelişmeler Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
202426. The Impact of Customer Experience Through Artificial Intelligence-Supported Products on Customer Satisfaction and Loyalty
BAŞAL M., ATASOY A.
27. Pazarlama Kongresi, Pazarlamada Yapay Zeka, Erzurum, Türkiye, 30 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
202427. İşletmelerin Yenilikçi Rekabet Yaklaşımlarında Sürdürülebilirlikleri Açısından Sosyal Medya Pazarlamanın Rolü
BAŞAL M., Nemli A.
Medya ve Sürdürülebilir Kalkınma için Küresel Amaçlar Öğrenci Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
202328. The mediating role of management's digital transformation in the effect of company website design
BAŞAL M., Faruk Sarkbay Ö. F., Akdüz H.
15th 2023 International Online Conference on Improving Farming Productivity and Agroecology - Ecosystem Restoration, IPFA 2023, Dnipro, Ukrayna, 5 - 08 Eylül 2023, cilt.452, (Tam Metin Bildiri)
2023
202329. Stratejik Yönetim ve Dijital Pazarlamada Yeni Fırsatlar ve Zorluklar
SÜZEN E., BAŞAL M.
17. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi -Sosyal ve Eğitim Bilimleri, Ankara, Türkiye, 19 Ağustos 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
202330. Dijital Dönüşümün Stratejik Yönetim Perspektifiyle Değerlendirilmesi
SÜZEN E., BAŞAL M.
11. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi'ne (ICAR), Türkiye, 26 Temmuz 2023, ss.109, (Tam Metin Bildiri)
2022
202231. The Effect of E-Health Literacy on Purchasing Attitudes in Digital Marketing Tools
BAŞAL M., ŞARKBAY Ö. F.
5th Media Literacy Forum- Internatıonal Socıal Scıences Congress In The Age Of Dıgıtal Transformatıon, İstanbul, Türkiye, 11 Kasım 2022, ss.20, (Özet Bildiri)
2022
202232. From the Consumer’s Perspective: “What is the Meaning of Price Promotions in Hedonic Consumption?
BAŞAL M.
International Symposium On Marketing, Tekirdağ, Türkiye, 12 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202233. Kooperatiflerde Sosyal Medya Kullanımının Tüketicinin Markaya Yönelik Farkındalığında Marka İmajının Aracılık Etkisinin Araştırılması
BAŞAL M.
XXIV. Milletlerarası Türk Kooperatifçilik Kongresi, Girne, Kıbrıs (Kktc), 20 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
202234. Bir Markanın Değişimi ve Sürekliliğinde Heterojen Tüketici Alt Gruplarının Rolü
BAŞAL M.
6. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Kongresi, Üsküp, Makedonya, 14 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202235. Consumers In Luxurious Restaurants Need Unique
BAŞAL M.
6th International New York Conference On Evolving Trends In Interdisciplinary Research & Practices, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 04 Nisan 2022, (Özet Bildiri)
2022
202236. How To Communicate Brand Image Through Social Media Marketing?
BAŞAL M.
4. Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi, Türkiye, 10 Ocak 2022, (Özet Bildiri)
2021
202137. Tüketici Deneyiminde ve Dijital Pazarlamanın Yenilik Yönetiminde Geleceğin Fırsat Alanı: Sanal Gerçeklik, Arttırılmış Gerçeklik ve Karma Gerçeklik
BAŞAL M.
ICONSAD’21 International Congress on Scientific Advances, Anadolu Zirvesi 8. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 26 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202138. Tüketici Deneyimi ve Dijital Pazarlamanın Yenilik Yönetiminde Geleceğin Fırsat Alanı: Sanal Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik ve Karma Gerçeklik
BAŞAL M., AYHAN GÖKCEK H., TURP GÖLBAŞI B.
Anadolu 8.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2021, ss.195-204, (Tam Metin Bildiri)
2021
202139. TÜKETİCİ DENEYİMİ VE DİJİTAL PAZARLAMANIN YENİLİK YÖNETİMİNDE GELECEĞİN FIRSAT ALANI: SANAL GERÇEKLİK, ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK VE KARMA GERÇEKLİK
BAŞAL M., AYHAN GÖKCEK H., TURP GÖLBAŞI B.
Anatolian Congresses 8th International Social Sciences Congress, Diyarbakır, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2021, ss.195-204, (Tam Metin Bildiri)
2021
202140. E-Ticarette Yeni Bir Boyut Olan Sosyal Ticaretin Tüketici Davranışına Etkisine Yönelik Bir İnceleme
TURP GÖLBAŞI B., AYHAN GÖKCEK H., BAŞAL M.
UYSAD 8th International Conference on Management and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2021, ss.49-50, (Özet Bildiri)
2021
202141. Orta Sınıf Tüketicilerin Otomobil Satın Alma Kararlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması
BAŞAL M.
(International CEO) Communication, Economics, Organization & Social Sciences Congress, Tiflis, Gürcistan, 19 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)
2020
202042. Tedarik Zinciri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri: Ankara’daki Otomobil Servislerine Yönelik Alan Çalışması
BAŞAL M., Saraç E.
20. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 12 Şubat 2020, (Tam Metin Bildiri)
2017
201743. Sosyal ve Bilgi Teknolojilerinin İş Yönetimi ve Organizasyonu Üzerine Etkisi
BAŞAL M.
Icpess Ankara /Turkey Internatıonal Congress On Polıtıcal, Economıc And Socıal, Ankara, Türkiye, 09 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Yapay Zekâ Destekli Tüketici Karar Süreçleri,
Başal M.
Yapay Zekâ Uygulamaları: Sektörel Etkiler ve Dijitalleşme Çağında Tüketici, Prof. Dr. Berna BALCI İZGİ Doç. Dr. İbrahim Halil EFENDİOĞLU, Editör, Gazi Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-120, 2025
2025
20252. Greenwashing as a Marketing Strategy
BAŞAL M.
The Different Aspects of Greenwashing, ILGAZ SÜMER SELAY, PARILTI NURETTİN, Editör, Nova Science Publishers, New York, ss.247-268, 2025
2025
20253. Consumer Distrust: Non-Transparent AI Decision-Making Processes
BAŞAL M.
Consumer, Marketing, AI: Dark Sides and Ethics., Özkaynar Kürşad, ABBASOĞLU ŞEVİN, Editör, Ozgur Press, ss.41-54, 2025
2024
20244. Artificial Intelligence-Supported Sustainable Marketing Paths for Smart Cities in a World Facing Climate Challenges
Başal M., Kaya A., Şarkbay Ö. F.
Nexus of AI, Climatology, and Urbanism for Smart Cities, Doç.Dr.Fahri Özsungur, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.1, 2024
2024
20245. New Marketing Approaches and Consumer Trends in Line With Technological Developments
Atasoy A., Başal M.
Navigating the Shifting Landscape of Consumer Behavior, Fatih Sahin,Cevat Soylemez, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.113-138, 2024
2024
20246. Artificial Intelligence-Supported Sustainable Marketing Paths for Smart Cities in a World Facing Climate Challenges
BAŞAL M., ŞARKBAY Ö. F., KAYA A.
Nexus of AI, Climatology, and Urbanism for Smart Cities, ÖZSUNGUR FAHRİ, Editör, IGI Global Scientific Publishing, Pennsylvania, ss.1-3, 2024
2024
20247. New Marketing Approaches and Consumer Trends in Line With Technological Developments
BAŞAL M., ATASOY A.
Navigating the Shifting Landscape of Consumer Behavior, ŞAHİN FAHRİ, SÖYLEMEZ CEVAT, Editör, IGI Global Scientific Publishing, New York, ss.5, 2024
2024
20248. SAĞLIK TURİZMİ VE DİJİTAL PAZARLAMA
BAŞAL M.
Sağlığa Yolculuk: Sağlık Turizmi, KORKUTATA EBRU ÖZLEM, ÇILGINOĞLU HAKKI, KAYA ASLI, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.7, 2024
2020
202010. İnovatif Bir Trend Olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk
ARIKAN B. A., ÖZGÜNAY P., ÖZAN M., TİFTİK C., AYHAN GÖKCEK H., ORAK Z., et al.
İşletme 2.0: İşletmecilikte Yeni Trendler, B. Aykut Arıkan, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.138-160, 2020
2018
201811. Yeşil Pazarlama Bağlamında Otomobil Kullanıcılarının Çevre Davranışlarının İncelenmesi
DUYGUN A., BAŞAL M.
Araştırmalar Işığında Pazarlama, Turizm ve İletişimde Güncel Konular,, Metin REYHANOĞLU,, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.117-138, 2018
2018
201812. Yeşil Pazarlama Bağlamında Otomobil Kullanıcılarının Çevre Davranışlarının İncelenmesi
Duygun A., Başal M.
Araştırmalar Işığında Pazarlama, Turizm ve İletişimde Güncel Konular, Metin REYHANOĞLU, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.117-138, 2018
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026
Yerel Yönetimlerde İnsani Lojistik Kapasitesi ve Yerel Lojistik Hazırlık Endeksi (YLHE) Geliştirme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Öztürk Koçali E. (Yürütücü), Başal M., Aydın A., Korkmaz V. S.
2024 - 2025
2024 - 2025
Kadın Kooperatiflerindeki İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Çalışanların Girişimci ve Yenilikçi Davranışların Sağlanmasındaki Rolü
Kalkınma Ajansı
(Proje Sonuç Raporu)
Başal M. (Yürütücü), Saraç E., Şarkbay Ö. F.
2024 - 2024
2024 - 2024Tedarik zincirinde dijitalleşme yönüyle bilginin analiz edilmesi ve paylaşılması konusunda kullanılan yazılım programlarından Yurtiçi Kara Taşımacılığı Modülü Uluslararası Kara Taşımacılığı Modülü ve Hava Kargo Taşımacılığı Modülü bilgisayar programlarının kullanımının lojistik bölümü öğrencilerine öğretilmesi süreci
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
Başal M. (Yürütücü), Süzen E., Şarkbay Ö. F., Öztürk E., Keke M. E.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyorİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam Ediyorİzlek Akademik Dergi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2025
Ocak 2025Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2024
Aralık 2024Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2024
Kasım 2024Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2024
Nisan 2024Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2024
Mart 2024İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2024
Ocak 2024Dijital Çağda İşletmecilik Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023İşletme
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023Beykoz Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 7
h-indeksi (SCOPUS): 1
Jüri Üyelikleri
Ekim-2024
Ekim 2024